13 Август 2024вторник15:17 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Сънищата, мечтите и надеждите на Виолета Радкова

Живописните платна на именитата художничка, част от които тя представи на юбилейните си изложби в Русе и в столицата, са спонтанен израз на една поетична, чиста душевност

/ брой: 242

автор:Огнян Стамболиев

visibility 2421

Виолета Радкова е щастлив творец. Дадено й е от Бога да твори в две уникални пространства. В двуизмерното на платното, неголямо като площ, но широко като мащаб, и на сцената - тази магическа тристенна кутия. През целия си живот досега тя се "разпъва" между статива и сцената. Бих казал, че театърът е в кръвта й. Още първите й работи в Русенския театър, на който посвети голяма част от живота си, показаха дарбата й за пространствено и метафорично мислене, които не се срещат често заедно. Бих казал, че сценографката Виолета Радкова не се отличава съществено от художничката Виолета Радкова. В картините й има сценография и театър, а в проектите й за сцената - живопис,  изискани цветови хармонии, динамични композиционни решения. Виолета Радкова е сред водещите художници-сценографи в българския театър.
А живописните платна на Виолета Радкова, част от които тя представи на юбилейните си изложби в родния Русе и в столицата, са спонтанен израз на една поетична, чиста душевност. Още в началото на творческия си път като живописец, след като завърши Художествената академия в столицата, Виолета Радкова се отказа от реалистичния академичен стил, от елементарното наподобяване на натурата и живота, което все още доминираше в нашето изкуство. Първите й, малко "литературни" платна сякаш разрушаваха преградата между реалния и въображаемия живот, караха зрителя да изпитва главозамайващото усещане, че мечтае или сънува наяве.
Великият румънско-френски писател Йожен Йонеско, когото имах честта и щастието да превеждам, казваше, че: "...в съня си ние сме по-истински, по-дълбоки, защото сме погълнати изцяло от себе си..." Виолета Радкова неведнъж е споделяла, че картините й обикновено се раждат насън. На сутринта тя просто им дава материален израз върху платното. Така се раждат тези възхитителни и изящни отражения на нейната безгранична фантазия. Зрим, реален образ на виденията й. За Виолета сънят е вид медитация, едно духовно съзерцание. Мислене чрез живописни образи. Понякога тези сънища се оказват прозрения за Човека, за Живота... Тя обича да казва, че "платното е моят храм". Това го казват всички, но дали го постигат? Да, малцина могат да уловят и предадат с помощта на четката си прелестната поетичност на съня или носталгията на спомена като нея. Това е общуване с Вечността.
Последните й живописни изложби в столицата и страната се превърнаха в истински празници. Това мога да кажа и за платната от тези две експозиции, от които струи много светлина и поезия. Това е среща с една оригинална, вълнуваща живописна поетика, една сложна амалгама от изискани колоритни решения и оригинални композиционни принципи, според които отделните елементи са разположени не по логиката на традиционното единство на Време, Място и Действие, а според мястото им в емоционалната памет на художничката.
С Вяра, Надежда и Любов Виолета Радкова ни кани в своя прелестен живописен и театрален свят на Илюзии, Надежди и Мечти.

Жените са с по-ниски обезщетения за безработица

автор:Аида Паникян

visibility 43

/ брой: 153

Всяка трета медицинска сестра е в пенсионна възраст

автор:Дума

visibility 46

/ брой: 153

Мощен взрив стресна Бургас

автор:Дума

visibility 48

/ брой: 153

158 са новите случаи на заразените с ХИВ

автор:Дума

visibility 43

/ брой: 153

2300 лева средна работна заплата у нас

автор:Дума

visibility 37

/ брой: 153

Готвят лицензиране на гориво от "Уестингхаус" за VІ блок

автор:Дума

visibility 48

/ брой: 153

"Активни потребители":

автор:Дума

visibility 47

/ брой: 153

Нов пожар в РСМ до нашата граница

автор:Дума

visibility 39

/ брой: 153

ЕС критикува Скопие за диалога със София

автор:Дума

visibility 46

/ брой: 153

Новият лидер на "Хамас" иска преговори с Израел

автор:Дума

visibility 48

/ брой: 153

Накратко

автор:Дума

visibility 56

/ брой: 153

От панталона до заплатата

автор:Аида Паникян

visibility 42

/ брой: 153

Примитивна пропаганда

visibility 57

/ брой: 153

Деформирани представи

visibility 53

/ брой: 153

Благодарим ви, че ни отсрамихте!

автор:Нешка Робева

visibility 46

/ брой: 153

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ