09 Ноември 2024събота14:24 ч.

ВРЕМЕТО:

В събота вятърът ще се ориентира север-североизток и ще се усили. С него ще прониква по-студен въздух и максималните температури в по-голямата част от страната ще бъдат между 8° и 13°, в София - около 13°, на морския бряг – 10°- 11°, на места в Южна България - до 15°- 16°. Облачността ще се увеличава и в края на деня в североизточните райони ще завали дъжд. В събота вятърът ще се ориентира север-североизток и ще се усили. С него ще прониква по-студен въздух и максималните температури в по-голямата част от страната ще бъдат между 8° и 13°, в София - около 13°, на морския бряг – 10°- 11°, на места в Южна България - до 15°- 16°. Облачността ще се увеличава и в края на деня в североизточните райони ще завали дъжд.

Стари и бедни

/ брой: 141

автор:Евгени Гаврилов

visibility 1405

Както е тръгнало, в най-скоро време София, или поне централната й част, може да се окаже мястото с най-чист въздух в страната. Това ще бъде резултат от съвместните "усилия" на министерството на транспорта и Столичната община. По молба на общинарите ведомството на Ивайло Московски подготвя наредба, според която в центъра на София ще могат да се движат само автомобили, отговарящи на екологичните стандарти Евро 5 и 6. Така на практика жълтите павета ще бъдат забранени за 99,9% от колите у нас.
Известно е, че отдавна сме се превърнали в автоморгата на Европа. Възрастта на автопарка е над 20 години и той спешно се нуждае от подмяна. Но това няма как да стане с наредби и други административни актове, въвеждащи ограничения. Транспортният министър пише една наредба, други идеи има екоминистърът, който обмисля промяна на екотаксите за автомобилите. Появи се и идеята колите да бъдат снабдени с различен на цвят стикер, в зависимост от това колко замърсяват въздуха. Друга мярка срещу старите автомобили вероятно ще бъде и увеличаването на данъците. Какъв ще бъде ефектът от всичко това е рано да се каже, но този казус показва за пореден път, че управляващите в България обикновено се движат подир събитията и решават проблемите, след като те вече са се появили. При което  обикновено се атакуват последствията, а не причините.
В конкретния случай със старите коли причината е ясна. Просто българинът е беден, с ниска покупателна способност и затова купува евтиното. Според анализ на РИА "Новости" със средната си заплата българинът може да купи 430,5 л бензин А-95, докато в съседна Гърция средното месечно възнаграждение стига за 789 л, а в Люксембург - за цели 2755 л. От бившите соцстрани България е на опашката по покупателна способност заедно с Румъния и Украйна. Ако имаха пари, хората едва ли щяха да опрат до таралясниците на Европа. Всичко останало е следствие, включително и ограничаването на достъпа на старите коли до центъра на столицата. То със сигурност ще има съмнителен ефект.
 

Служители в АЯР на протест за по-високи заплати

автор:Дума

visibility 1542

/ брой: 214

"Лукойл": Не продаваме рафинерията в Бургас

автор:Дума

visibility 1548

/ брой: 214

25 нови влака от "Шкода" пристигат до 2026 г.

автор:Дума

visibility 1037

/ брой: 214

Брюксел разследва "Виза" и "Мастъркард" за таксите

автор:Дума

visibility 1405

/ брой: 214

Управляващата коалиция в Германия се разпадна

автор:Дума

visibility 1524

/ брой: 214

Харис обеща помощ на Тръмп до инаугурацията

автор:Дума

visibility 1518

/ брой: 214

В САЩ разработват план за мир в Украйна

автор:Дума

visibility 1560

/ брой: 214

Накратко

автор:Дума

visibility 1461

/ брой: 214

Пътят на разбитите надежди

автор:Александър Симов

visibility 1323

/ брой: 214

Непредсказуемият Тръмп

visibility 1347

/ брой: 214

БСП е микросвят, отражение на прехода

visibility 1401

/ брой: 214

Агнето сито и вълкът цял

автор:Гарабед Минасян

visibility 1303

/ брой: 214

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ