19 Ноември 2024вторник13:41 ч.

България пак се размина с нови влакове

Страната може да загуби 3 млрд. лв. от Плана за възстановяване и устойчивост

/ брой: 141

автор:Дума

visibility 6687

България за пореден път се размина с купуването на нови влакове и е на път да загуби около 3 милиарда лева от Плана за възстановяване и устойчивост. Късно в сряда стана ясно, че полското подразделение на швейцарската "Щадлер" е уведомило официално Министерството на транспорта и съобщенията, че се отказва от доставката на 7 двуетажни влака (300 млн. лв.) и 35 мотрисни влака (642,5 млн. лв.). От министерството потвърдиха информацията. От ведомството на Георги Гвоздейков посочват, че в хода на преговорите между Министерството на транспорта и "Щадлер" са били положени много усилия за постигане на взаимноизгодни решения в рамките на закона.
"От страна на “Щадлер“ се поставиха ултимативни изисквания, променящи дори обхвата на договора, като същите излизаха далеч от рамката на несъществените изменения, което само по себе си е недопустимо съгласно Закона за обществените поръчки. Това е причината същите да не бъдат приети от страна на министерството. Решението на компанията да прекрати вече сключен договор за доставка, както и да се оттегли от процедура - и двете с огромен национален и обществен интерес, не отговаря на добрите търговски взаимоотношения", коментира Георги Гвоздейков.
Той допълва, че е в непрекъснат диалог с Европейската комисия и ще положи максимум усилия, за да бъде реализирана в цялост и в срок реформата в железопътния сектор, заложена в Плана за възстановяване и устойчивост.
България вече пропусна възможността да договори 20 "пуш-пул" влака за 1,2 милиарда лева, които щяха да се използват за превоз на пътници на дълги разстояния до Бургас, Варна и Русе.
Така от общо четирите обществени поръчки за покупка на нов подвижен състав за държавните железници с пари по Плана за възстановяване и устойчивост, които трябваше да пристигнат до средата на 2026 г., единствено ще бъде изпълнена половин поръчка за доставката на 9 маневрени локомотива.
Провалът с доставката на нови влакове за българските железници беше предизвестен, след като в продължение на три години всяко следващо правителство прекратяваше поръчките и променяше условията по тях. В същото време извиваха ръцете на производителите да направят влаковете за рекордно кратки срокове с редица екстри, за да се вместят в зададения срок от Брюксел.
В опит да спаси доставката на влаковете от транспортното министерство обявиха, че полската компания "Песа" (Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz SA) ще замени "Щадлер" като изпълнител за доставката на 35 мотрисни влака, без да е ясно дали предложението им ще бъде прието.

И учителите на стачка, ако няма увеличение на заплатите

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 221

32% от 7-годишните деца са с наднормено тегло

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 221

Въвеждат воден режим и в Брезнишко

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 221

Властта би отбой за повишаване на социалните осигуровки

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 221

До месец тръгва новият онлайн кадастър

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 221

Агенцията по храните започва проверки преди Никулден

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 221

Байдън подготвя Трета световна война

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 221

Байдън подготвя Трета световна война

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 221

Хиляди протестираха срещу Роберт Фицо

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 221

Сблъсъци в Нидерландия заради коледна традиция

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 221

Абсолютна липса на сърце

автор:Александър Симов

visibility 0

/ брой: 221

Злокобният Байдън

автор:Юри Михалков

visibility 0

/ брой: 221

Неадекватни решения и хаос заплашват енергетиката ни

visibility 0

/ брой: 221

Мъчи ни безводие, а има забавени проекти

visibility 1

/ брой: 221

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ