07 Ноември 2024четвъртък09:57 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

"Днес отново е черен ден по българските пътища..."

Без спешни драконовски закони новините по телевизии и радиа и занапред ще приличат на стена на плача, на некролог, на гробище

/ брой: 215

автор:Богдан Иванов

visibility 2495


Най-напред американци, а после и руснаци откриват тайнствено явление: отказалите се от полет със самолет, който завършва благополучно, обикновено са 3-4 души; отказалите се от полет със самолет, който завършва с катастрофа, са 18-20 и дори над 30 души?!
Намеса на съдбата, внушение от извънземни, спасение от ангели-хранители или подсъзнателно предупреждение, изработено още по времето на първобитния човек, за да оцелява в твърде опасната обстановка на дивата природа?
Специалистите мълчат, те не могат да отговорят защо е така...



Нещо повече: те са безкрайно учудени как в модерна Европа, в държавата България, която е членка на Европейския съюз, в началото на ХХI век, системата за "подсъзнателна сигнализация" по пътищата не само не работи, а направо не съществува и как всяка година по 1000 души загиват в страшни катастрофи, а шосетата са залети с кръв и край тях паметниците на покойници, загубили живота си от безумие, превръщат земята ни в едно безкрайно гробище!
Месец и половина свирепо слънце, месец и половина температури между 30 и 40 градуса, четири-пет месеца истерия за море и шофьорите се държат като психясали, правят магистралите на страната касапница: всеки ден 2-3 и дори 5-6 убити! При челен сблъсък със скорост 120-150 км в час след дивашко изпреварване, заради каране в пияно състояние, без книжка или с купена книжка, без спазване на елементарни правила, при движение без предпазен колан на предна и задна седалка, след минаване на червено, заради пресичане на пешеходна пътека с бясна скорост...



За каква "подсъзнателна сигнализация" да говорим, за какви ангели-хранители? Те може да съществуват за цял свят, но не и за българина зад волана. Седне ли в колата, той става друг човек - ни приема, ни предава, държи се като невменяем и разбира само от две неща: да го удариш с тояга по главата, за да го освестиш, или да му бръкнеш дълбоко в джоба.
С тоягата не е изискано.
Остава джобът.
Щом е така, срещу уродството по пътищата - свирепи глоби!
 Ако нещо донякъде помага последните година-две у нас загиналите да бъдат по-малко, това са именно по-високите глоби. Не промени в съзнанието, не подобрени пътища, не по-модерни автомобили, не особени успехи при обучението на новите шофьори.
Въпреки тях обаче сега съществуващите закони защитават по-скоро убиеца и бъдещия убиец, а не жертвата. Те позволяват:
* Шуменец да кара с 3,47 промила алкохол в кръвта, да бъде четвърти път задържан пиян, да му е отнемана книжката, да е глобяван, наказван и пак да е на пътя. Докато убие човек, нали, и после се отърве с... условна присъда.
* Шофьор на бусче да пътува 24 часа без почивка, карайки българи до Швейцария, и когато съсипан от умора заспива на волана, пътниците да бъдат спасени от седналия до водача журналист под прикритие.
* Пияна шофьорка да връхлети с автомобила си в насрещното движение, да убие двамина в пътуващата там кола и да получи условна присъда.
* Артисти, шоумени, общественици, които уж са съвестта на обществото, а някои уж подпомагат кампанията на КАТ "Карай разумно, стигни жив!", да бъдат залавяни пияни на шосето и тихомълком всичко да остава скрито.
* Държавници, политици, популярни люде да извършват безобразия на пътя и да отървават кожата без драскотина, понеже веднага над тях се разперва огромен спасителен чадър.
* Рейсове да горят заедно с пътниците като факли или да пътуват неизправни технически и да няма нито един виновен за това, нито един в затвора...
Който изгорял - изгорял, който умрял - умрял!
И т.н., и т.н.
За да се разбере плиткоумието на българите, достатъчен е последният пример: КАТ предлага всеки шофьор, който не спре на пешеходна пътека, да бъде глобяван и да му се отнема книжката за един месец. Веднага следват вой, протести, обвинения в садизъм: "Какви се мислят тия, бе! Разпищолили се, ще издевателстват над нас!"
КАТ се опитва да направи макар и малка, макар и страхлива крачка напред, защото България е на първо място в Европейския съюз по брой на загинали пешеходци - убити от шофьори и прегазени заради неправилно пресичане. Като се пренебрегват от години истинските мерки, които ще наложат строг ред и дисциплина по пътищата:

* Глобата за превишена скорост до 30 км в час вместо сегашните 30-40 лв. да стане от 600 до 1000, а над 30 - от 3000 до 5000 лв., с отнемане на книжката за 1 година.
* Пълна забрана на алкохола! При каране пил - 5000 до 10 000 лв. глоба, конфискуване на автомобила, отнемане на книжката завинаги, съд, затвор.
* Заловените да управляват кола без книжка - 5000 лв. глоба, от 3 до 6 месеца общественополезен труд всеки ден по пътищата, в "Пирогов", в моргата, на гробищата, в крематориумите, конфискуване на автомобила.
* Причинилите катастрофа и избягали - затвор от 10 до 15 години; бягство от местопроизшествието при убит човек - доживотен затвор и конфискуване на автомобила вместо сегашната гавра над жертвите и близките им с издаване на условни присъди за убийците.

Ако се приемат тези болезнени, дори страшни закони, убитите по шосетата на страната ще намалеят от досегашните 800-1000 и ранените от 7000-9000 до 200-300 и до 1500-2000 души. Ще има спокойствие, сигурност, европейско поведение.
Страхът у законотворците да предложат драконовски мерки, у властниците - да ги подкрепят, у депутатите - да ги гласуват, идва от участието им в прикривани катастрофи и от постоянните избори в България - сакън да не раздразним електората от 4,3 милиона шофьори с такива шокови мерки, че ако той не гласува по "правилния" начин, изгорели сме!
Вижте какво вероломство, какъв егоизъм, какъв морал?! Всичко се прикрива с класическия номер: ще създадем комисия, ще инициираме обществена реакция, ще напишем концепция, ще разработим стратегия, ще бъдем по-решителни - през следващите 10-20 години да намалим катастрофите. А колко хора ще умрат, докато през тези 10-20 години се разиграва този театър на абсурда?
 Защото в същото време всеки ден новините по българските телевизии и радиа приличат на военни бюлетини: "Днес отново е черен ден по българските пътища. Загинаха... Ранени бяха и се борят за живота си..."
У нас за година жертвите са 151 на 1 млн. жители, в Швеция - 50! У нас прегазените пешеходци са 23 на 1 млн. жители, във Франция - 7,6!
Цял свят се учи от умните евреи. Там причинилите тежки катастрофи по пътищата биват съдени за тероризъм! Нашего брата преди да съди, гледа кой на кого е човек, колко подкуп ще сложи в плика и каква хватка и шиканиране на делото да се приложи, за да бъде отърван, а случилото се - потулено. Правници и управници бърникат с мазни от преяждане пръсти в закони и правилници - вижте ни как сме загрижени... А всъщност?
От началото на годината до 1 септември по шосетата са загинали 441 души, ранените са 5239. А само през август - 79 загинали, 886 ранени, от които с опасност за живота 34. На някои може би ще прозвучи остро, спорно и крайно, но убийци по пътищата са не само безумните шофьори - техни съучастници са правниците и управниците на България, които, водени от користолюбие, прекършват в зародиш всеки опит за налагане на драконовски закони по пътищата и бягат като дявол от тамян дори от мисълта те да бъдат създадени.
Затова не се чудете на новините по телевизии и по радиа през следващите четири почивни дни: те ще приличат на некролози, на стена на плача и ще миришат на гробище...
 

Задава се тотална водна криза

автор:Дума

visibility 974

/ брой: 212

КЗП подхваща фирмите за бързи кредити

автор:Дума

visibility 903

/ брой: 212

БДЖ обещава да не закрива линии

автор:Дума

visibility 881

/ брой: 212

Президентският вот в САЩ започна без победител

автор:Дума

visibility 857

/ брой: 212

Скопие злобее срещу българската памет

автор:Дума

visibility 858

/ брой: 212

Истинската червена линия

автор:Александър Симов

visibility 707

/ брой: 212

Инвестиция в бъдещи визионери

visibility 775

/ брой: 212

Америка се готви за бунтове и анархия след изборите

visibility 988

/ брой: 212

Слугинаж

автор:Евгени Гаврилов

visibility 729

/ брой: 212

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ