Босът на "Форд": САЩ не може да се конкурира с Китай при електромобилите
/ брой: 117
САЩ не са готови да се изправят срещу Китай в битката за пазара на електромобили. Признанието е на не кого да е, а на изпълнителният председател на "Форд" Бил Форд. Правнукът на Хенри Форд беше категоричен пред CNN, че китайските електрически возила ще се опитат да завземат и американския пазар.
Китай е безспорен лидер във внедряването на автомобили с алтернативно задвижване. По-опростената базова конструкция на електромобилите, която освен това не е нужно да почива на дългогодишно традиционно ноу-хау, дава възможност и на производители с по-малък опит да разработват успешни модели и именно така компаниите от комунистическата страна печелят пазарен дял.
Помага и очевидно преследваната от Пекин стратегия на намаляване на зависимостта от изкопаемите горива. КНР е с глобални амбиции, а по отношение на бензин, дизел и газ трябва да разчита изцяло на внос - това е очевидно слабо място.
Така марки като BYD овладяха вътрешния пазар и нищо не ги спира да атакуват и чужбина с традиционната за китайската продукция комбинация от висока технология и ниска цена.
"Те се развиха много бързо и в голям мащаб. Вече изнасят продукцията си - не са тук, но ще дойдат в някакъв момент и ще трябва да бъдем готови за тях. Подготвяме се", заяви Бил Форд.
Преди месец и изпълнителният директор на компанията Джим Фарли заяви пред медиите, че китайските EV марки са най-големият им конкурент, а не, например GM или Toyota. По думите му компании като неговата имат две възможности, за да се преборят - да свалят цените или да създадат много ясно разпознаваем бранд.
През февруари Форд обяви, че планира да инвестира 3,5 млрд. долара в нов завод за батерии в Мичиган. Той обаче ще използва китайска технология и това стана повод някои републикански политици да призоват за разследване на сделката.
Според Бил Форд обаче това е начинът инженерите да надградят способностите си: "Заводът е изцяло собственост на "Форд". Там ще работят наши служители и всичко, което правим, е да лицензираме технологията".
money.bg