07 Ноември 2024четвъртък10:00 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Безумия и кръв по пътищата на България

Трагедията, в която държавата живее вече няколко десетилетия, ще продължи, ако през ноември депутатите не приемат драконовски мерки за намаляване на катастрофите

/ брой: 186

автор:Богдан Иванов

visibility 4402

Ако прегледате бюлетините на КАТ за последните няколко години, ще видите, че постоянно се увеличава броят на едни катастрофи, за които няма сезон - това са ужасяващите катастрофи, причинени от пияни момчета без книжка. Взели мощната кола на татко, батко, чичо уж да направят само едно кръгче, те отиват с нея на дискотека, на кръчма, на веселба в близкото градче, натоварват на връщане цяла компания, за да се изфукат, пияни, вдигат 150-200 км в час и следва кървава касапница - 4-5 обезобразени тела на млади хора, за които животът едва започва...
Разбира се, невъзможно е пред всяка дискотека, всяка кръчма и всеки селски или градски купон да стоят 10 души полицаи, но има поне 10 други начина безумието да се прекрати, защо обаче те не се прилагат?

С 265 км в час по новата магистрала към... отвъдното


За България най-тежките беди на пътя са няколко: високите скорости, неправилното изпреварване, карането пиян, карането без книжка, без колан, минаването на червено. След като наскоро пиян таксиметров шофьор помете на бул. "Цариградско шосе" в София с колата си 12 души, от които двама починаха, загрижени управници вдигнаха шум до небесата. А кметицата дори огради злощастната спирка като бункер с железни колци - целокупното българско население да се крие зад метални и циментови стени, докато чака автобуса, за да могат пияни и дрогирани да се състезават свободно по шосетата!
Което те извършват с хазартна страст, а след откриването на магистралата до морето положението става страшно, понеже вече се правят залози кой ще стигне за 2 часа от София до Бургас, снима се часовникът в колата, снима се скоростомерът, показващ 220-250 км в час! А един дори се изрепчи възмутен по телевизията, че както си карал с... 250, друг за малко не го издухал от шосето с 300!?!
Психолози обясняват, че без да е пил дори капка алкохол и без да е взел наркотици, шофьорът на кола, летяща със 180-200-240 км в час, се намира в състояние на опиянение от бясната скорост. Тя го прави свръхчовек, цар на пътя, властелин на машината, господар на всички пигмеи, които със своите четириколки кретат едва-едва със 100-120 км в час. Но в същото време го зашеметява и притъпява реакциите му и той се носи демоничен и луд, възседнал бомба, готова да избухне всеки миг и да убие не само него, но и всичко живо на пътя...

Поредната жертва


При което преди година и нещо не друг, а лично министър-председателят Бойко Борисов, сякаш живял цял живот в друга държава, призовава да се вдигне разрешената скорост по магистралите у нас на 140 км, че най-модерните коли да си включват 6-а скорост, и Министерският съвет приема идеята веднага (на 25 януари 2012 г.) с викове "Ура!" и "Браво!"
Такава скорост е разрешена в Германия, обаче само по 7000 км аутобани, на които има табели "Препоръчителна скорост 130 км в час". Но "Къде са те, къде сме ний?" Знаем фантастичните им магистрали, знаем суперколите им, знаем желязната им дисциплина, знаем драконовските глоби и контрол по пътищата.
В държавата Германия има 50 милиона автомобила и за една година броят на загиналите при катастрофи е 3500 души. У нас колите са 2 милиона, жертвите - 600. Сметнете при 50 млн. автомобила колко ще са убитите на пътя в България.
От началото на годината до края на юли 3600 автомобила са заловени да се движат по шосетата със скорост от 190-200 и над 200 км в час. На мода сега е да се заснеме "постижението" и собственикът да се докаже, независимо, че извършва лудост.
Нещо повече: двама българи оглавяват класацията за най-висока скорост в Хърватия, където са построени прекрасни магистрали - единият вдигнал 234 км в час, другият - 246. Глобени са веднага 730 и 500 евро. Докато в Канада например глобата стига 10 хил. долара, а пак в Канада, окръг Онтарио, след зверска катастрофа с 6 трупа, причинена от космическа скорост на мерцедес, шерифът издава заповед на всеки, превишил разрешената скорост с повече от 60 км в час, автомобилът да се конфискува и... претопява!
Нека сметнем при заловени 3600 шофьори, които карат с бясна скорост колко не са заловени?
Сега за пияните водачи. На всички е ясен българският манталитет: разрешена е една малка ракия, но аз ще пийна 2 и 3; разрешена е една бира, но аз ще пийна 2 и 3. По шосетата пътуват по-малко и повече пияни, които, спрени от КАТ, започват да се пазарят, за да се откупят и да спасят кожата:
- Ще дам 100 и 200 лева, за да се отърва.
Друг:
- Кълна се, този път ми е последен! Никога повече няма да ме видите така!
Трети:
- Ще звънна сега на генерал Х., да разберете вие с кого си имате работа!
И т.н.
КАТ съобщава за шофьори с 3 промила алкохол в кръвта (1/2 л твърд алкохол). Също с 4 и дори с безумните 5 промила, при които провинилият се следва да бъде покойник, а не да го свалят от колата, пък той да стиска кормилото и да не иска да слезе.
У нас законът е направен като за девици: при концентрация на алкохол в кръвта от 0,5 до 1,2 на хиляда - 200 до 500 лв. глоба, 1 до 12 месеца забрана за управление на автомобил.
В същото време: в Италия, при алкохол над 1,5 - конфискуване на колата, в Люксембург - до 11 000  евро глоба, във Великобритания - до 5500 евро, а в Китай при алкохол, катастрофа и убити хора - смърт!
Някой да е казал, че Китай е дива, варварска държава? Не сте чули, нали?
В 89 от всички страни на света съществува пълна забрана на алкохола при шофиране. Нито капка! От най-близките - Унгария, Чехия, Словакия, Румъния. Какво пречи тази забрана да се въведе и в България?
Наесен ще бъдат обсъдени и гласувани в Народното събрание нови промени в Закона за движение по пътищата. С тях ще бъдат въведени нови, уж по-умни, вместо досегашните почти фиктивни психотестове, с които да се изключват от движението комплексари, алкохолици, наркомани, повече или по-малко луди. Да се издават срочни (за 3 или 5 години) удостоверения за психическа годност. Да се представя всяка година свидетелство за съдимост. Таксиметровите фирми да имат достъп до информацията на КАТ. Двойни глоби за употребилите алкохол. Глоби за ненормиран работен ден на таксиджиите...
Също и други мерки.
Предлаганото за обсъждане сега може да бъде окачествено с една дума - строгост. Но то, ако се приеме в този вид, ще бъде само една хилава крачка напред. И ще са нужни нови десетки и дори стотици такива крачки, за да се стигне до решителен ефект. Колко хора още трябва да умрат на пътя, за да се решат законодатели, управници и депутати на драконовски мерки срещу катастрофите по пътищата:

* Глобата за превишена скорост до 30 км в час да бъде 600-1000 лева, над 30 км - от 3000 до 5000 лева и отнемане на книжката за 1 година. За скорост над 150 км в час - глоба от 10 000 лева, конфискуване на автомобила, отнемане на книжката завинаги.
* Пълна забрана на алкохола! При каране пил - 5000 до 10 000 лева глоба, конфискуване на автомобила, отнемане на книжката завинаги, съд, затвор.
* Заловените да управляват кола без книжка - 5000 лв. глоба, от 3 до 6 месеца общественополезен труд всеки ден по пътищата, в "Пирогов", в моргата, на гробищата, в крематориумите, конфискуване на автомобила.
* Причинилите катастрофа и избягали - затвор от 10 до 15 години; бягство от местопрестъплението при убит човек - доживотен затвор и конфискуване на автомобила, вместо сегашната гавра над жертвите и близките им с издаване на условни присъди за убийците...

Загиналите при катастрофи по пътищата в България от 2000 до 2010 г. са 10 000 души, ранените - 100 000. И това лято шосетата пак са подгизнали от кръв - юни, юли, август, септември, октомври са месеци на смъртта! Европейският съюз, където смъртността на пътя е 2,4 пъти по-малка, иска от нас през 2020 г. убитите да намалеят до 388, а защо не и още. Щетите само за една година за бедна България са между 1 и 1,5 милиарда лева!
Щом е така, щом на всички е ясна трагедията на цялата държава, да видим сега ще съберат ли най-сетне кураж слугите на народа, депутатите, да въведат от ноември драконовските мерки срещу безумията по пътищата и ще посекат ли с меча на правосъдието всички глави, които стърчат над закона и които се гаврят със закона?!
Всички - без изключение!


 

Задава се тотална водна криза

автор:Дума

visibility 974

/ брой: 212

КЗП подхваща фирмите за бързи кредити

автор:Дума

visibility 903

/ брой: 212

БДЖ обещава да не закрива линии

автор:Дума

visibility 881

/ брой: 212

Президентският вот в САЩ започна без победител

автор:Дума

visibility 857

/ брой: 212

Скопие злобее срещу българската памет

автор:Дума

visibility 858

/ брой: 212

Истинската червена линия

автор:Александър Симов

visibility 707

/ брой: 212

Инвестиция в бъдещи визионери

visibility 775

/ брой: 212

Америка се готви за бунтове и анархия след изборите

visibility 988

/ брой: 212

Слугинаж

автор:Евгени Гаврилов

visibility 729

/ брой: 212

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ