Честито!
/ брой: 182
Неделя привечер. Телефонът до ухото ми подскача. Булбанк Мобайл ме залива със съобщения за направени от мен... транзакции. Първо, второ, трето, на четвъртото успявам да се докопам до сайта им и да "заключа" картата. Следва пето съобщение - този път за неуспешна транзакция. Уви, от сметката вече са изчезнали над 1500 лв.
Започвам да звъня. На всички номера. Изчаквам, изчаквам, изчаквам... И пак. Изчаквам, изчаквам, изчаквам... Не успявам да направя нищо.
Понеделник. Сутринта отивам в офис на Булбанк. Обяснявам спокойно драмата. Карат ме да направя скрийншот на телефона, все едно не могат да видят за какво става въпрос. Казвам им, че това е невъзможно заради сигурността. "А, да", отговаря младежът. Подавам жалба за транзакциите, които всъщност не съм извършила. Младежът казва, че парите са блокирани в банката. Добре, казвам си, може и по-бързичко да станат нещата.
Междувременно получавам съобщение от Булбанк, че картата ми е блокирана. По съвет на младежа в банковия офис закривам картата и подавам искане за издаване на нова.
На въпроса ми кога ще си получа парите следва отговор: "Може би до края на седмицата, а може би... Като се осчетоводят и като..." Конкретен отговор няма. Според него е добре, че парите са блокирани от банката и той ги вижда! Вижда и това, че не съм наредила парите. Но не може да направи нищо. Само ме пита дали сумата, която в момента се вижда по сметката, е истинската. Казвам: "Не, разбира се. Липсват онези над 1500 лв., които не съм наредила, а банката е блокирала..."
Добре, че съм в България. Добре, че в сметката е останал някой лев.
На въпроса ми какво се е случило, младежът в банката не може да даде отговор. Вдига рамене и казва, че колегите сигурно ще проверят и той ще ми каже. Чакаме значи проверката. Звъни любезно в звеното за картите, но, уви, никой не вдига. И аз нямам отговор на каквито и да било въпроси.
Отивам на работа. След някой час - позвъняване от Булбанк. Представят се учтиво и ме питат дали съм наредила транзакция на стойност еди-колко си евра. Казвам спокойно, че никакви транзакции не съм наредила. Както и че е видно от съобщението, тяхното - на банката, че транзакцията, за която ме питат, е неуспешна.
Питам обаждащия се откъде е, а той уточнява, че е от звеното с картите. Е, точно те ни трябваха преди няколко часа. Обяснява ми, че картата ми е компрометирана и би следвало да я подменя. А аз му обяснявам, че вече съм била в банков офис и съм закрила картата, както и че съм подала искане за нова. Явно не си говорят... На въпроса ми кога ще си получа парите, които очевидно не съм наредила накъдето и да било и които са блокирани от самата банка, след като е установила съмнителни транзакции, той отговаря, че срокът е до един месец. Честито!
След разговора получавам още едно съобщение от Булбанк Мобайл - че картата ми е блокирана с мотив "неразпознати транзакции".
Денят приключва. Отговор какво е станало с неделните транзакции и изчезнали пари от картата нямам. И утре е ден!
А как да пътувам с метрото? Как да пазарувам в магазина? А как ли ще бъде, когато всичко в държавата стане онлайн и електронно? Не съм против, ама...
P.S. В края на вчерашния ден парите от "неразпознатите транзакции" бяха възстановени в сметката ми. Ако не беше "шумът", дали резултатът щеше да е такъв? Защитени ли сме от подобни случки?