10 Август 2024събота01:27 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Акценти

Падение на мониторинга

/ брой: 6

автор:Владимир Георгиев

visibility 2548

Падна ми. Мониторингът. 

Пред очите ми падна. Тъкмо да мина, засилил се бях дори, очите ми - опрени на предното стъкло, краката - на газта, фучах от страст и дръзновение... А той се стовари без предупреждение пред носа ми, същият, дето се размаза от спирачките; като бариера се спусна този мониторинг, като мрак през зимата.

Да, именно - като бариера падна мониторингът. И сега вече няма мърдане - или назад да обърнеш, ако нямаш нерви да чакаш, докато светне зеленото и вдигнат бариерата, или напред, против правилата. Най-много да те блъсне влакът, ако форсираш напред, голяма работа. Влакът ще мине и ще замине с теб или без теб, а бариерата може и да не я вдигнат никога, щом веднъж е паднала. 

Решавам да чакам, аз така правя през последните тридесетина години. Може пък да го вдигнат тоя паднал мониторинг. Щом е турен да забранява и да следи зорко правилата, значи е с грижа към хората създаден. Въпреки че, ако се налага да сме честни, не че е нужно, ама ако трябва - ще се съгласите, че без бариери правилата повече се спазват. Тия бариери са принуда, не стига, че веднъж ти запрещават това или онова на нормативна хартия, ами и ти налагат физическа невъзможност да съгрешиш, ако си взел такова правилно и информирано решение. Това е двойно ограничаване - един път те замерват със закон, втори път те преграждат с мониторинг. Плащаш двойно, ако нарушиш едното или другото. Не е по-добре и да ги спазваш, в такъв случай ще погинеш я от глад, я от глупост.

По-добре си беше с вдигнат мониторинг. Все едно някой ти е вдигнал мерника - не смееш да шаваш много-много, току виж те стрелнали с някой доклад. Те докладите на европейските са все като халосни патрони, ама все пак шум произвеждат, пушилка става. А сега с паднал мониторинг пак си е същото, мътните да го вземат: висиш като сопол или като досъдебно производство, не смееш да мръднеш, понеже не знаеш в каква посока. Напред е противозаконно, назад е безпътно. От закона не те е страх, него никой не го спазва, пък и стане ли сакатлък, ще си платиш, ама проблемът е, че с паднал мониторинг става неудобно очевидно що за стока си: вече на никого не му пука за теб, всички са вдигнали ръце и не ги е еня накъде ще вървиш и дали изобщо ще вървиш. Ако искаш, и на релсите застани, щом така ти е угодно на представата за свобода.

Най-лошото е, че влак не се задава, то нали БеДеЖето отколе все едва крета, предфалитно е горкото, та и железниците му оредяха; а мониторингът пред мен спуснат си стои. Категорично и безразлично. Падна  пред очите ми. И в очите ми падна. Замалко да мина отвъд и вече да бъда свободен като прериен вълк или поне като медия... но не стана. Малко още ми трябваше, на сантиметър от успеха бях, обаче кантонерката, тази жена с ухилен, регламентирано доволен и злобен вид на обединена Европа, спусна мониторинга пред носа ми и бариерата лопна като мандало.

"Бррръъънн-ц!" - изсвистя някакъв писклив звън от усилвателя на светофора. Ако си недоскив или сляп, което се предполага при шофьорите, звукът те предупреждава, че мониторингът е паднал. Вече никой не се грижи за твоята безопасност. Решиш ли да нарушаваш правилата, за твоя сметка си е. Ще те връхлети влакът, независимо кога и дали ще дойде и без да пита quo vadis. Влаковете приличат на нещастието, винаги идват, когато не ги очакваш. Такова е разписанието им в България.

Безочлива работа. Да ти падне мониторингът пред очите. И в очите да ти падне. А сега? Quo vadis?

"Боташ" отказва да променя договора с "Булгаргаз"

автор:Дума

visibility 397

/ брой: 151

ЕК е одобрила строежа на втори мост при Русе

автор:Дума

visibility 427

/ брой: 151

За година 271 милионери повече

автор:Дума

visibility 448

/ брой: 151

Браншът недоволен от промените в закона за туризма

автор:Дума

visibility 367

/ брой: 151

Киев напредва в Курска област

автор:Дума

visibility 483

/ брой: 151

10 нови огнища на чума в Гърция само за ден

автор:Дума

visibility 412

/ брой: 151

Иран се колебае за удар срещу Израел

автор:Дума

visibility 440

/ брой: 151

Накратко

автор:Дума

visibility 1381

/ брой: 151

АЕЦ-ът и глупците

автор:Нора Стоичкова

visibility 732

/ брой: 151

Вън търговци на полове и розова загриженост!

visibility 377

/ брой: 151

Психиатрия за политически лунатици

автор:Александър Симов

visibility 465

/ брой: 151

Да откриеш островите Уллънг-до и Докдо

visibility 482

/ брой: 151

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ