20 Юни 2024четвъртък00:36 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Канят се да забранят най-старите коли у нас

Собствениците им даже няма да могат да ги продават в Европейския съюз, освен да ги предадат за скрап

/ брой: 113

автор:Дума

visibility 781

Текстове, предложени от Министерството на околната среда призовават за забраняване на вноса на коли, с екокатегория под Евро 4. Предвижда се дори да се забрани на собствениците на такива коли да ги продават, предава "Нова телевизия". Мярката е част от новия Интегриран план за енергетика и климат. Понастоящем текстовете са подложени на обществено обсъждане преди да бъдат внесени за одобрение в Европейската комисия. Целта е да се намалят вредните емисии.
Рестрикциите засягат най-вече 20-годишните автомобили и по-старите от 20 години. Но освен за вноса, забрана ще има и за продажбите. Тоест, ако сте собственик на стара кола и искате да я продадете, ще може да го направите, но само за трета държава. Или да я предадете за скрап.
В новия план е предвидено вносът и продажбата на коли под Евро 4 да бъде преустановен. Идеята срещна съпротивата на вносителите на коли втора ръка. Причината - има голям вторичен пазар, а покрай него живеят 30 процента от сервизите. Освен гибел за търговците, вносителите прогнозират, че е възможно и някои от българите да останат без кола, защото нямат възможност да купуват нови автомобили. Една електрическа кола например струва 60-80 хиляди лева. От Асоциацията на вносителите на автомобили смятат, че мярката заплашва най-вече хората от селата и малките градове.
Друга от мерките в плана предвижда да се спрат от движение коли, на които са премахнати катализаторите или филтрите за твърди частици. А данъците за старите автомобили да станат по-високи. Ако вдигнат данъците драстично, доста хора ще започнат да ги изхвърлят по моргите и за оползотворяване на отпадъци, но трябва също така да помислят какви бонуси могат да дават за Евро 5 и Евро 6, смятат експерти.
От Министерството на околната среда и водите не коментират темата, тъй като планът бил в процес на обществено обсъждане.

Още няма консенсус за Фон дер Лайен

автор:Дума

visibility 394

/ брой: 114

Масови призиви за оставка на Нетаняху

автор:Дума

visibility 402

/ брой: 114

Западът вижда в Китай заплаха, а не партньор

автор:Дума

visibility 374

/ брой: 114

Канзас заведе дело срещу "Пфайзер"

автор:Дума

visibility 332

/ брой: 114

Без надежда

автор:Александър Симов

visibility 375

/ брой: 114

Между образованието и бедността

автор:Аида Паникян

visibility 353

/ брой: 114

Нормално ли ви е?

visibility 392

/ брой: 114

Политкоректност

автор:Марин Милашки

visibility 338

/ брой: 114

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ