06 Февруари 2025четвъртък18:38 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД; „Доби прес“ ЕООД ; в редакцията на "ДУМА". Цени: 9 месеца - 153 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД; „Доби прес“ ЕООД ; в редакцията на "ДУМА". Цени: 9 месеца - 153 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Година след откриването тунел "Железница" се ремонтира

/ брой: 17

автор:Дума

visibility 8643

По-малко от година след откриването на тунел "Железница" на автомагистрала "Струма" асфалтовата настилка ще се кърпи. От вчера е ограничено движението за всички моторни превозни средства в тръбата в посока Кулата, съобщиха от Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ). Ремонтът на асфалта трябва да приключи днес. Дейностите са част от  гаранционното поддържане на съоръжението. Трафикът бе пренасочен по обходен маршрут, по пътен възел "Благоевград юг" и път I-1 София - Кулата. Движението в посока София е без ограничение.
Тунелът бе открит през февруари миналата година. Съоръжението е с дължина около 2 км и е най-дългият пътен тунел в България. Отварянето му обаче се случи почти 5 години, след като строежът започна. Самото съоръжение беше завършено през 2022 г., но две свлачища забавиха официалното му пускане с почти 2 години.
По груби сметки тунелът, заедно с автомагистралния път преди и след него, струват около 276 млн. лв. Проектът се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014 - 2020 г. Ако се включи и укрепването на двете свлачища, които забавиха пускането на тунела, сумата скача до 356 млн. лв. Средствата за тези допълнителни дейности бяха осигурени от бюджета.
Изпълнението на проекта бе обособено в три части - отделни изпълнители строяха самото съоръжение, пътя преди и след него. Тунел "Железница" е изграден от Консорциум "АМ Струма Тунел 2018", в който участват "Джи Пи Груп" АД, "Глобал Кънстръкшън" ООД и "Виа План" ЕООД. Стойността на договора е над 215 млн. лв. без ДДС.

България кърпи дефицита с пари от Дания

автор:Дума

visibility 2208

/ брой: 24

Трябва да създадем механизъм за контрол на цените

автор:Дума

visibility 2217

/ брой: 24

500 млн. лв. не са разплатени по общинската програма

автор:Дума

visibility 2154

/ брой: 24

Правителството прави отчаяни стъпки, за да спаси пари от ПВУ

автор:Дума

visibility 2190

/ брой: 24

Смъртоносна стрелба в училище в Швеция

автор:Дума

visibility 2182

/ брой: 24

Испания намалява работната седмица

автор:Дума

visibility 2186

/ брой: 24

Протест в Австрия срещу дясната АПС

автор:Дума

visibility 2238

/ брой: 24

Войната на пътя

автор:Барбара Пейчинова

visibility 2177

/ брой: 24

Бълха ги ухапала

автор:Евгени Гаврилов

visibility 2207

/ брой: 24

Над половината смъртни случаи на работа са от рак

автор:Евгения Младенова

visibility 2234

/ брой: 24

Макроикономически дисбаланси и конвергентни доклади

автор:Гарабед Минасян

visibility 2224

/ брой: 24

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ