"Главболгарстрой" строи и втората част от Южната дъга
Компанията предложи най-ниската цена за доизграждането на отсечката от Околовръстното шосе на София
/ брой: 213
Компанията "Главболгарстрой - Инфраструктурно строителство" (ГБС) предложи най-ниска цена за доизграждане на втората отсечка на Южната дъга на Околовръстното шосе на София. Поръчката е за две отсечки с обща дължина 3,583 км и трябва да свързва кв. "Симеоново" с "Младост", предаде Медиапул. Офертата е за 44,7 млн. лв. с ДДС. Офертата на ГБС ги прави най-вероятните победители в търга. Цената има 80% тежест при определянето на изпълнител, а останалите 20% се падат на гаранционните срокове за пътя и съоръженията. Участниците предложиха един и същ гаранционен срок - 3 години за пътя и 5 години и 8 месеца за пътните съоръжения.
Следващата по цена оферта е на обединението с водещ партньор "Трейс груп холд" и е за 48,84 млн. лв. с ДДС. "Холдинг Пътища" предложи да изгради пътя за 55,15 млн. лв. с ДДС, а австрийската "Алпине Бау" поиска 54,7 млн. лв. с ДДС. Най-висока цена предложи обединението на Автомагистрали "Хемус" и Инжстройинженеринг - 63 млн. лв. с ДДС. Оферти в конкурса подоха 11 фирми и обединения, но техническите предложения на 6 от тях не отговарят на изискванията на възложителя - пътната агенция и ценовите им оферти не бяха отворени.
"Главболгарстрой" строи и първата отсечка от "Бояна" до "Симеоново" за около 80 млн. лв. за 5 км. Проектът за разширението на Южната дъга от "Симеоново" до "Младост" се финансира от еврофондовете чрез Оперативната програма "Регионално развитие" и е с прогнозна стойност 67,2 млн. лв. Правителството отпусна и около 20 млн. лева за отчуждения на имоти по продължение на трасето. Трасето започва от възел "Младост" при километър 42, пресича "Бистришко шосе", отклонява се към Симеоновския лифт и към бул. "Климент Охридски" (където ще има надлез) и се включва към новоразширения участък на Околовръстно шосе. Отсечка от "Симеоново" до бул. "България", изградена от "Главболгарстрой", е широка 46 м, а в частта от "Симеоново" до "Младост", разбитият стар път се стеснява до по-малко от 9 м. Строителството може да започне още тази есен.