19 Ноември 2024вторник07:27 ч.

Сцена

Из белите пустини на вярата и изкушението

Ние сами се предаваме и сами се спасяваме и в това се състои кръговратът на нашата съдба, убедена е Веселка Кунчева

/ брой: 82

автор:Светлана Панчева

visibility 2160

За мен "Последното изкушение" е едно от най-красивите обяснения в любов на Човек към Човека. Човек расте в страданието, не в щастието, продължава режисьорката, поставила на сцената на Народния театър театралната версия на прочутия роман на Никос Казандзакис. И създава спектакъл, в който не само се разказва историята за Исус и Юда, за саможертвата и за страданието, за предателството и за спасението, а се изстрадва истината за вярата и изкушението. Защото в основата на това емоционално наситено и феерично във визуалното си решение представление е заложен конфликтът между безверието и нуждата от вяра, който разделя или може би дори разсича съдбата на човека през всички времена на две - изкушението да бъдеш само обикновен човек със своите страсти, страхове и надежди и вярата, че можеш да се бориш и да спасиш човечеството. И точно тези две, според мен, основни конфликтни теми преминават силно и ясно разчетени и изиграни през цялото представление, като така потвърждават убедително и артистично защитават написаното от Казандзакис по повод романа му: "За да дам един най-висок образец на борещия се човек, за да покажа, че не трябва да се бои от страданието, от изкушението и смъртта, защото всички те могат да бъдат победени, дори са победени, затова бе написана тази книга."
Именно за този борещ се човек е и спектакълът на Веселка Кунчева и на актьорите Пламен Димов, Христо Петков, Валери Йорданов, Александра Василева, Жорета Николова, Параскева Джукелова, Цветан Алексиев, Дарин Ангелов, Ева Тепавичарова, Ева Данаилова, Илиана Коджабашева, Деян Ангелов, Сава Драгунчев, Зафир Раджаб. Спектакълът, разположен във флуидната, мрачно-загадъчна и някак всеобемна сценична среда, изградена от Мариета Голомехова, като че ли диша, движи се и се развива по свои собствени ритми, маркирани едновременно от синкопа на вика и литанията на молитвата. И най-интересното, а според мен и най-важното, в това представление е мощното не само емоционално, но и интелектуално внушение. Защото в този си сценичен живот "Последното изкушение" е спектакъл, който предизвиква както силни емоции, така и изострени рефлексии. А според мен това са едни от същностните белези на умния и стойностен съвременен театър.


Пламен Димов в ролята на Исус


Сцена от спектакъла


Христо Петков в ролята на Юда


Сцена от спектакъла


Сцена от спектакъла

Снимки Иван Дончев

 

Инспекторатът на МС иска наказания в Министерството на културата

автор:Дума

visibility 475

/ брой: 220

4 щама на грипа тази година

автор:Дума

visibility 382

/ брой: 220

3 януари ще бъде учебен ден в София

автор:Дума

visibility 409

/ брой: 220

Експерти алармират за криза с тока през зимата

автор:Дума

visibility 410

/ брой: 220

Инфлацията рязко се ускорява през миналия месец

автор:Дума

visibility 380

/ брой: 220

Застраховката на такситата поскъпва заради честите инциденти

автор:Дума

visibility 403

/ брой: 220

Еврокомисията повиши очакванията си за българската икономика

автор:Дума

visibility 406

/ брой: 220

Стреляха по резиденция на Бенямин Нетаняху

автор:Дума

visibility 418

/ брой: 220

Тръмп гласи високи мита за Евросъюза

автор:Дума

visibility 395

/ брой: 220

Гръцката полиция на крак заради демонстрации

автор:Дума

visibility 361

/ брой: 220

Ново ниво

автор:Ина Михайлова

visibility 1145

/ брой: 220

Това не са услуги

visibility 416

/ брой: 220

Иска ли Зеленски мир

автор:Юри Михалков

visibility 404

/ брой: 220

За лъжите и истините, свързани с „Гунди – легенда за любовта“

visibility 447

/ брой: 220

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ