Губим 1 млрд. лв. годишно без сухопътния Шенген
/ брой: 73
Над 1 милиард лева излизат като цяло пропуснатите ползи за българската икономика без Шенген по суша. Това заяви Николай Рашков от Съюза на международните превозвачи пред "Нова телевизия" в коментар за последствията върху транспортния бранш и потребителите като цяло от това, че България не е в Шенген по суша.
"Ние, като хора, плащаме цената с по-скъпи стоки в магазините", обясни експертът. Стоките са по-скъпи, защото нашите камиони изчакват на границата. Средно във Видин се чака по 16 часа на камион, а голяма част от стокообменът на България минава оттам. В Русе се чака средно 11 часа. Рекордите във Видин, Кулата и Русе са повече от 2 дни чакане.
Изследване на Съюза на международните превозвачи обхваща три гранични пункта - Видин-Калафат и Русе-Гюргево на българо-румънската граница, както и Кулата-Промахон на българо-гръцката. Ако в тази сума бъдат включени и други гранични пунктове по сухоземните граници, тя ще нарасне.
Най-натовареният пункт е "Капитан Андреево", но е изключен от обследването, тъй като е външна граница за Европейския съюз.
"Приемането ни в сухопътния Шенген е абсолютно задължително, за да може икономиката ни да функционира като цяло и това трябва да е позицията на държавата", заяви Рашков.