Държавата спъвала образованието на турските деца
/ брой: 161
Липсата на държавна и административна воля, свързана с правото на изучаване на майчин език, е основният проблем в образованието на турските деца в училищата. Това заяви Антонина Желязкова, която представи изследване на тема "Образователните проблеми на турските деца в българското училище" вчера. Други пречки за децата според нея са липсата на качествени учебници, които са морално и езиково остарели, и незаинтересоваността на родителите им. Според проучването е необходима специална методика при подготвяне на учебния план в предучилищния и началния курс за регионите с преобладаващо малцинствено население. Много би помогнало също, ако учителите знаят турски език, за да могат по-добре да се разбират с учениците, каза Желязкова. Тя заяви, че досега Министерството на образованието не е издало държавни изисквания за обучението на майчин език, а новият Закон за народната просвета го омаловажава.
Създатeлите на проекта подчертаха, че книжовното владеене на един език подпомага научаването на всеки следващ, което оборвало стереотипа, че обучението на майчин език ще възпрепятства усвояването на българския.