16 Ноември 2024събота07:23 ч.

Националната мрежа на децата срещу "Шоколада само го миришем"

автор:Дума

visibility 1480

Категорично срещу насърчаването на децата и младежите да играят хазарт се обявиха от Национална мрежа на децата. В сигнал до отговорните институции организацията обръща внимание върху рекламите, свързани с билети на Национална лотария 7777, в които присъстват деца и младежи. По-конкретно става въпрос за циркулиращата от няколко седмици реклама "Шоколада само го миришем" с ансамбъла по художествена гимнастика.

"От няколко седмици в българските телевизии се излъчва рекламен клип с участието на деца и млади хора, които са определяни като гордост на нацията, които създават асоциации между своя пример и покупката на лотарийни билети. Ние от Национална мрежа за децата – обединение на 150 организации в България, считаме това за грубо нарушение на етичните и законовите норми, които защитават децата и младите хора от заплахи за тяхното развитие и злоупотреба", пишат от НМД.

Според членовете на мрежата клипът насърчава деца и млади хора да играят хазартни игри, търкайки билети с примамливото заглавие „Шоколад“, като използва влиянието на примера на момичетата от Националния отбор по художествена гимнастика. "Дори да приемем, че всички участници в клипа фактически имат навършени 18 години, то впечатлението, което се създава, е за участието на деца и млади хора, които са възприемани за пример от други деца, които ги гледат. От друга страна, именно тези млади хора, които полагат неимоверни усилия в спортната зала и в училище, са подтикнати да участват в реклама с цел печалба от хазарт, която е недостойна и неуважителна към техния труд и усилия", категорични са от организацията.

В сигнала се казва, че рекламата е в разрез с поне четири законови и подзаконови нормативни акта.

От Националната мрежа за децата настояват Националния съвет по саморегулация да излезе със становище по случая, както и Съвета за електронни медии да съдейства за спиране на излъчването на рекламата. И още: "Настояваме Министерството на младежта и спорта да излезе с категорична позиция по отношение на настоящата реклама в контекста на Закона за младежта, където в член 2 от закона се посочва, че „Държавната политика за младежта е целенасочена и последователна дейност на държавата, общините, младежките организации и обществото, която има за цел създаване на благоприятни условия за пълноценно личностно развитие на младежите и участието им в обществения и икономическия живот. Настояваме Държавната агенция за закрила на детето да използва своите правомощия и да установи възрастта на участниците в търговското съобщение, както и да провери дали са изпълнени разпоредбите на Закона за закрила на детето'.
Национална мрежа за децата се обръща и към г-жа Илияна Раева в качеството й на председател на Българската федерация по художествена гимнастика с въпрос, защо се е съгласила на включване на гимнастичките от Националния отбор в рекламен клип, който насърчава лесна печалба и хазартна пристрастеност на деца и млади хора?
 

В София се произвеждат 41% от БВП на страната

автор:Дума

visibility 595

/ брой: 219

Потреблението на домакинствата ускори растежа

автор:Дума

visibility 565

/ брой: 219

Експерт предлага по-нисък ДДС за рибата

автор:Дума

visibility 582

/ брой: 219

Тръмп разговаря два часа с Байдън

автор:Дума

visibility 598

/ брой: 219

Втора инстанция осъди експрезидент на Аржентина

автор:Дума

visibility 595

/ брой: 219

Протест в Брюксел срещу крайнодесните

автор:Дума

visibility 590

/ брой: 219

Пет години затвор грозят Марин Льо Пен

автор:Дума

visibility 555

/ брой: 219

Медийният тероризъм

автор:Александър Симов

visibility 640

/ брой: 219

Хронично бездействие

visibility 604

/ брой: 219

"Символичната война" на съюзническите бомби

visibility 631

/ брой: 219

Кой кой е в проектокабинета на Доналд Тръмп

автор:Дума

visibility 582

/ брой: 219

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ