15 Ноември 2024петък18:09 ч.

Германските вагони са извадени от употреба за профилактика

Уредените от транспортния министър Георги Гвоздейков машини не издържат нито на нашите температури, нито на километрите

/ брой: 137

автор:Дума

visibility 4469

Част от германските вагони втора ръка, които пристигнаха в България в края на май, вече се нуждаят от профилактика. Това е причината в разгара на летния сезон, когато желанието да се пътува до морето е най-голямо, да бъде изваден единият състав от влакове и да бъдат пуснати отново старите вагони по линията София-Бургас.
След приключване на профилактиката на всеки вагон, той ще бъде пускан обратно в движение, обеща управителят на "БДЖ - Пътнически превози" ЕООД инж. Венцислав Славков, цитиран от БТА. По думите му, есента се очаква да пристигне екип от "Дойче бан", който да проведе обучение за поддръжката на вагоните.
"За съжаление, част от вагоните направиха доста километри пробег, макар и за няма месец употреба, заради редовна, всекидневна експлоатация надхвърлиха предвидения пробег, след който е необходимо да им бъде направена профилактика", казва Славков. По думите му, на всеки 12 хил. км трябва да се извършва основна профилактика на всички основни електронни блокове и системи на вагоните. Целият процес отнема около два дни, но Славков казва, че има недостиг на специализиран персонал. "Електрониката във вагоните е доста, а поддръжката изисква редовна и качествена профилактика", коментира Славков.
Управителят на БДЖ-ПП признава и за скорошни проблеми с климатичната система и невъзможност за отваряне на прозорци. Много пътници се оплакаха за това в социалните мрежи. По думите на Славков, всички климатизирани състави имат само малки прозорчета, които се отварят, за да се запази херметичността при охлаждане. Климатизацията на вагоните отказала заради високите температури, обясни Славков.
Няма как при тези високи външни температури, каквато и да е климатична инсталация да издържи. "Ако външната температура е 40 градуса, при нагряване на метала температурата на вагона скача с 20 градуса. Направете сметка каква климатична система трябва да има този вагон. Каквато и да е техника, при това натоварване няма да издържи“, казва той, цитиран от "Фокус“.
До края на тази седмица се очаква да пристигнат последните 19 вагона. Те вече пътували към България.
БДЖ-ПП купи 76-те вагона за над 30,4 млн. лв. Цената на един е малко над 391,1 хил. лв. Към общата сума се добавят и около 743 хил. лв. за транспорта до България.

В София се произвеждат 41% от БВП на страната

автор:Дума

visibility 227

/ брой: 219

Потреблението на домакинствата ускори растежа

автор:Дума

visibility 219

/ брой: 219

Експерт предлага по-нисък ДДС за рибата

автор:Дума

visibility 237

/ брой: 219

Тръмп разговаря два часа с Байдън

автор:Дума

visibility 223

/ брой: 219

Втора инстанция осъди експрезидент на Аржентина

автор:Дума

visibility 247

/ брой: 219

Протест в Брюксел срещу крайнодесните

автор:Дума

visibility 218

/ брой: 219

Пет години затвор грозят Марин Льо Пен

автор:Дума

visibility 257

/ брой: 219

Медийният тероризъм

автор:Александър Симов

visibility 242

/ брой: 219

Хронично бездействие

visibility 210

/ брой: 219

"Символичната война" на съюзническите бомби

visibility 271

/ брой: 219

Кой кой е в проектокабинета на Доналд Тръмп

автор:Дума

visibility 202

/ брой: 219

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ