27 Юни 2024четвъртък22:26 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

С изпити срещу незнанието

/ брой: 235

автор:Деси Велева

visibility 5567

МОН ще бори незнанието с нови изпити.
Не с промяна на модела, задушаващ учители, ученици и родители, които асоциират българското училище с място за губене на време.
Не с мотивиране на учениците, за да разберат, че знанието е ценност и за усвояването му са нужни усилия, а не фуния за наливане на ненужни факти.
Не и с освобождаване на заетите в системата от несвойствени административни задължения, за да се съсредоточат върху преподаването.
А с поредно препитване. "Блестящата" идея представи сам, директно и чистосърдечно министърът на образованието Галин Цоков. Изобщо не се опита да шикалкави или дипломатично, полутайно да хързулне новото изпитване между други високопарни приказки за готвени иновативни промени.
Изпитът не може да е самоцел и човек от системата трябва добре да го знае. Нито пък оценката трябва да е мишената на учениците.  Какво точно очаква всъщност министърът да промени с така нареченото ново национално входно ниво в ІХ клас? Освен да създаде още работа на паралелното частно образование, чиито представители в момента потриват доволно ръце, защото им се открива ново поле за действие? Или просто симулира дейност, докато не падне правителството му, за да се намира на работа?
Министър Цоков се възползва от медийно внимание и пусна втора бомба. Цялата ала-бала около изпитването и подготовката на деветокласниците, всъщност се оказа мотивирана от лошите резултати, които те показват на едно международно изследване. PISA мери четивната грамотност и оценките на българчетата падат на всяко следващо издание. Сега МОН се съсредоточава върху дълбокоумната идея да подготвя допълнително тъкмо тези ученици, които ще участват в следващото изследване, а не всички! Излиза, че ще се учи пак само заради изпита, а и да не се посрамваме пред света.
Кой ще лъже министърът? Света ли, себе си ли, нас ли?

Официално ни отрязаха за еврозоната през 2025 г.

автор:Дума

visibility 404

/ брой: 120

Плашат с възможна липса на бял, "Добруджа" и типов хляб

автор:Дума

visibility 368

/ брой: 120

Жилищното кредитиране в България приближава 22 млрд. лв.

автор:Дума

visibility 370

/ брой: 120

Шефът на АЕЦ "Козлодуй" призна за инцидент в шести блок

автор:Дума

visibility 376

/ брой: 120

Урсула фон дер Лайен остава начело на ЕК

автор:Дума

visibility 369

/ брой: 120

Сърбия готова да направи компромиси за Косово

автор:Дума

visibility 374

/ брой: 120

Бивш швейцарски президент оглави Съвета на Европа

автор:Дума

visibility 314

/ брой: 120

Накратко

автор:Дума

visibility 314

/ брой: 120

Твърдо "не"

автор:Нора Стоичкова

visibility 372

/ брой: 120

Парламентарното театро на Б.Б.

автор:Александър Симов

visibility 370

/ брой: 120

Путин създава ново поколение олигарси

автор:Дума

visibility 384

/ брой: 120

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ