10 Февруари 2025понеделник12:55 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД; „Доби прес“ ЕООД ; в редакцията на "ДУМА". Цени: 9 месеца - 153 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД; „Доби прес“ ЕООД ; в редакцията на "ДУМА". Цени: 9 месеца - 153 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Няколко думи

Строителни илюзии

/ брой: 140

автор:Евгени Гаврилов

visibility 10466

Не им върви на тунелитe под Балкана. Доказаха го и последните събития. След жалба до КЗК на загубилата търга фирма е спряна поръчката за изработването на идейния проект за изграждането на тунела под прохода Петрохан. Позната схема, пред която явно всички са безсилни.
В най-новата история на България плановете за пробив на Стара планина са подхващани няколко пъти. Първата идея за тунел под Петрохан е от 1916 г. Проект има и по времето на социализма от 60-те години на миналия век. През 1991 г. "Транспроект" бе разработил няколко варианта. През октомври 2003 г. ни обещаваха, че тунелът под Петрохан ще е готов до 2007-а. През 2012 г. също имаше процедури за предпроектни проучвания. Вече сме 2024 г., но нищо не се случва.
Евентуален тунел намалява разстоянието между София и Монтана с над 60 км. Логичен е въпросът защо изграждането му се бави. Статистиката сочи, че за денонощие през прохода минават до около 20 000 автомобила. Тунелът би направил трафика и по-бърз, и по-безопасен. Едно от обясненията е, че проектът е сложен и скъп. Дано това оправдание не го направи поредната строителна илюзия.
Такава вече е магистрала "Хемус", от началото на чието изграждане ще честваме през есента половин век. Заради управленските безумия тя бе замразена за 3 години и сега ще ни излезе с 30% по-скъпа.
За тунела под Шипка няма да говорим. Имаше един транспортен министър, който ни го обещаваше почти веднага, заедно с четири моста над Дунав. Добре, че бързо сдаде поста.

Левицата носи потенциал да променя политическите процеси

автор:Дума

visibility 133

/ брой: 26

Отпада „контактната“ бележка за детска градина

автор:Дума

visibility 120

/ брой: 26

Избраха новия Видински митрополит

автор:Дума

visibility 112

/ брой: 26

Тръгват договори за ремонт на ВиК мрежите за 800 млн. лв.

автор:Дума

visibility 129

/ брой: 26

Българските потребители не усещат забавяне на инфлацията

автор:Дума

visibility 135

/ брой: 26

Липсват 200 000 работници за летния сезон на морето

автор:Дума

visibility 113

/ брой: 26

Изяли сме повече фалшиво сирене

автор:Дума

visibility 125

/ брой: 26

Хърватия бойкотира верига за седмица

автор:Дума

visibility 132

/ брой: 26

Разследват инцидент с кортежа на Вучич

автор:Дума

visibility 124

/ брой: 26

Хиляди на протест в Шефийлд заради убит ученик с нож

автор:Дума

visibility 115

/ брой: 26

Накратко

автор:Дума

visibility 104

/ брой: 26

Европа да потърси себе си

visibility 126

/ брой: 26

За мрежата на октопода

автор:Гергана Пирозова

visibility 130

/ брой: 26

„С отговорност към България, с мисъл за бъдещето“

visibility 142

/ брой: 26

За дълбоко и всестранно обновление на БСП

visibility 146

/ брой: 26

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ