Изпитан начин
/ брой: 144
Мая Йовановска
Пътностроителният бранш у нас е особена порода - не си оставя магарето в калта. И понеже има пари за протести, често постига целите си. С една дума - служи успешно на онези, които му дават поръчките. Босовете в пътното строителство днес нервно чакат решения за разплащанията и имат пряк интерес да калят и без това разклатения политически терен. В интересен от политическа гледна точка момент.
Немалка част от пътно-строителния бранш, който сега протестира, бе отгледан от държавата на Борисов. В която официално разписаният бюджет за пътни ремонти беше около 400 млн. лв. годишно, но в края на всяка година към строителните фирми политаха "скромните" 1,5 млрд. лв. Неотдавна един доклад пое към прокуратурата, вероятно всуе, имайки предвид кой я ръководи. Доклад за 2,5 млрд. лв. незаконни строежи, маскирани като "текущ ремонт".
КНСБ излезе вчера с декларация в подкрепа на строителния бранш, който ще блокира 20 ключови шосета (стр. 5). "От неразплатените близо 720 млн. лв. за извършени строително-монтажни дейности около 100 млн. са дължими средства за заплати на работещите в засегнатите строителни фирми", пише синдикатът. А разликата къде е?!
Защо строителите не потърсят парите си от чорбаджиите си, които печелеха поръчка след поръчка и получаваха огромни пари по времето на Борисов? Там са техните пари.
Последвайте или харесайте в-к "ДУМА" във ФЕЙСБУК --> ТУК <--