11 Ноември 2024понеделник18:46 ч.

ВРЕМЕТО:

Агенция „Пътна инфраструктура“ апелира шофьорите, на които им предстои пътуване в следващите дни, да тръгват на път с автомобили, подготвени за зимни условия. Прогнозите на метеоролозите са за влошаване на времето, понижение на температурите и снеговалеж. За 12 ноември е определен жълт предупредителен код за опасно време в Северозападна и Централна България в областите Видин, Монтана, Враца, Софийска област, София-град, Перник, Ловеч, Габрово, Велико Търново, Търговище, Сливен, Стара Загора и Пловдив. През нощта срещу вторник във високите планински части в Северозападна България дъждът ще премине в сняг. Прогнозите за Централна България са, че в Стара планина и Предбалкана ще се образува снежна покривка, която на места е възможно да достигне до 10 см. Необходимо е шофьорите да карат с повишено внимание и съобразена скорост, като спазват необходимата дистанция и да не предприемат резки маневри. Агенция „Пътна инфраструктура“ апелира шофьорите, на които им предстои пътуване в следващите дни, да тръгват на път с автомобили, подготвени за зимни условия. Прогнозите на метеоролозите са за влошаване на времето, понижение на температурите и снеговалеж. За 12 ноември е определен жълт предупредителен код за опасно време в Северозападна и Централна България в областите Видин, Монтана, Враца, Софийска област, София-град, Перник, Ловеч, Габрово, Велико Търново, Търговище, Сливен, Стара Загора и Пловдив. През нощта срещу вторник във високите планински части в Северозападна България дъждът ще премине в сняг. Прогнозите за Централна България са, че в Стара планина и Предбалкана ще се образува снежна покривка, която на места е възможно да достигне до 10 см. Необходимо е шофьорите да карат с повишено внимание и съобразена скорост, като спазват необходимата дистанция и да не предприемат резки маневри.

Курумбашев: Френският президент се опитва да решава вътрешнополитически проблеми чрез европейското законодателство

На фона на обвиненията за социален дъмпинг ние трябва да поставим този за корпоративния дъмпинг, смята евродепутатът

автор:Дума

visibility 1801

"България трябва да бъде много внимателна, когато тук се идва с разни предложения относно директивата за командироването на работници. Едва ли не, от нас се иска подкрепа за тази директива в замяна на едно наше ефимерно влизане в Шенген и еврозоната". Това заяви евродепутатът от Групата на социалистите и демократите Петър Курумбашев по време на пресконференция във вторник.
"На фона на обвиненията за социален дъмпинг България трябва ясно да постави въпроса за корпоративния дъмпинг", смята още Курумбашев. "Ако българските, румънските и полските фирми получаваха същото заплащане, каквото получават западноевропейските, то те очевидно трябва да плащат немските заплати и осигуровки. Но не може да плащаш на български и румънски цени, а да изискваш да се плащат немски социални осигуровки.  Също така немските и френските вериги да заплащат на работниците също толкова, колкото заплащат в собствените им държави. Това е впрочем и най-добрият начин нашите работници да не мигрират на Запад", отбеляза евродепутатът от БСП.
"За първи път наблюдавам подобно разделение в Европейския парламент - гласуването бе не по политически групи (ЕНП, социалисти, либерали). Гласуването беше чисто национално. От една страна - Франция, Германия, Австрия, а от друга - страните от Централна и Източна Европа. За първи път в рамките на тази година наблюдавам в ЕП разделение не по политически, а по национален признак. Това е изключително опасно", подчерта Курумбашев.
Той коментира спорните моменти за българските превозвачи с оглед новите предложения за регулиране на шосейния транспорт в ЕС. "Нашата позиция е, че в директивата за командироването на работници не трябва да бъде включван транспортът, защото там има изключително голяма мобилност на работната ръка. Натискът на определени държави (и по-конкретно на Франция) е работниците да се считат за командировани, когато са прекарали повече от един ден на територията на съответната държава в рамките на един месец. Практически веднага. Нашето искане е този срок да бъде поне седем дни. Определени държави въведоха в своето национално законодателство протекционистки мерки, които допълнително затрудняват работата на нашите фирми. Като например изискването всяка една транспортна фирма да има конкретен агент в конкретната държава. Една фирма, разполагаща със 100 или 500 камиона, може да изпълни изискването да има австрийски, немски и френски агент, но какво правим с тези, които имат 2, 10 или 15 камиона? Друг момент е изискването шофьорите да имат наличен договор на съответния език на съответната държава. Явно шофьорите трябва да носят в себе си трудовите си договори, преведени на всички езици на ЕС", заяви евродепутатът.
Изискването за едноседмична почивка на всеки три седмици за международните шофьори също създава проблеми на превозвачите, отбеляза Петър Курумбашев. Някои фирми се опитват да решат този проблем, като предоставят автобуси на служителите си, за да се върнат в страната си. Но това води до сериозни финансови разходи и понякога до загуби за съответната фирма.
Не на последно място е и проблемът с борбата с т.нар. "фирми пощенски кутии", изтъкна Курумбашев. Трябва да се насърчи прилагането на ясни правила, както и засилване на контролните механизми. Това е практика предимно на западни компании, които регистрират фирмите си в Източна Европа с цел плащане на по-ниски данъци.
Последният въпрос е този, свързан с каботажа, а именно това, че трябва да се ограничат превозите, които основно фирмите от Централна и Източна Европа извършват - вътрешните превози. Искането на ЕК е тези дни за каботаж да се ограничат до пет, уточни евродепутатът. Всички тези принципи са насочени срещу един основен принцип на ЕС - свободното движение на стоки и услуги. "Това е протекционистки опит от определени държави за това да бъде защитен техният национален пазар. Мисля, че това тяхно национално законодателство някои случаи противоречи на правото на ЕС. Затова и България трябва да бъде особено внимателна с подобни предложения", категоричен бе Курумбашев.

Качеството на водата се влошава

автор:Дума

visibility 568

/ брой: 215

Русия обединява най-големите си петролни компании

автор:Дума

visibility 750

/ брой: 215

Рекорден интерес към търг на "Булгаргаз"

автор:Дума

visibility 652

/ брой: 215

Държавата иска повече права върху "ЛУКойл Нефтохим"

автор:Дума

visibility 797

/ брой: 215

1500 са руските загуби на ден в Украйна

автор:Дума

visibility 742

/ брой: 215

СИРИЗА се разцепи

автор:Дума

visibility 631

/ брой: 215

Арестуваха турски журналист за огласена новина

автор:Дума

visibility 696

/ брой: 215

Накратко

автор:Дума

visibility 727

/ брой: 215

Ако няма разум

автор:Ина Михайлова

visibility 943

/ брой: 215

Задънена улица

автор:Таня Глухчева

visibility 494

/ брой: 215

Равносметката на 35-те години преход

автор:Искра Баева

visibility 556

/ брой: 215

Ще бръкне ли 51-вото НС в кутията на Пандора

visibility 486

/ брой: 215

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ