31 Юли 2024сряда17:51 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Дайте ги насам!

/ брой: 299

автор:Наталия Гергова

visibility 2389

Сред обществените поръчки за вратовръзки, шалчета и чадъри, обявени от кабинета току преди Коледа, буквално боде очите една много, ама много фрапантна - каква е цената на единица път (1 час) при бизнес и лични пътувания с градски и междуградски превоз? Ей такова любопитство е обзело правителството. И чувството е толкова силно, че чак искат чрез национално проучване да се определи цената на времето! Условието е то да се направи от социологическа агенция, която ще получи 78 хил. лева за услугата.
Дайте ги насам тия 78 хил. лева! Макар че и без пари ще ви кажем, че такова понятие като "цена на времето" няма. Просто времето влиза в цената. Ако става въпрос за икономика, разбира се. Предугаждаме, че все пак иде реч за икономика, тъй като се споменават големи инфраструктурни проекти. Което означава, че искат да дадат парите не на когото трябва. Това не е работа за социолози.
Но и без пари ще кажем, че всичко е временно. Обаче това в конкретния случай могат да го обяснят не социолозите, а икономистите. Положителният ефект от нова магистрала е временен за икономиката. В началото стоки и товари пристигат от точка А до точка В вместо за 7 за 6 часа - с 1 час по-бързо. След година обаче, те вече просто пристигат за 6 часа.
Иначе и без каквото и да било проучване можем да кажем, че цената на 1 час път с градския транспорт в София например варира в широки граници. И за бизнес, и за личните пътувания. Ако стигаш от точка А до точка В за 1 час с едно превозно средство, цената е 1 лев. Ако сменяш превоза, цената е 2 лева. Ако изминаваш разстоянието за 1 час пеша - 0 лева. Всичко е просто и ясно и без да се хвърлят 78 хил. лева на вятъра.

Гръцки бизнесмен с интерес към "Лукойл Нефтохим"

автор:Дума

visibility 627

/ брой: 144

Бизнес средата у нас се влошава

автор:Дума

visibility 578

/ брой: 144

Над 4,3 млн. са жилищата у нас

автор:Дума

visibility 584

/ брой: 144

Расте напрежението във Венецуела

автор:Дума

visibility 630

/ брой: 144

Протести в Сърбия срещу добива на литий

автор:Дума

visibility 665

/ брой: 144

Брюксел се сближава с Виетнам

автор:Дума

visibility 584

/ брой: 144

ЕС гласи нови мерки срещу Унгария

автор:Дума

visibility 638

/ брой: 144

Дясната киселина

автор:Александър Симов

visibility 666

/ брой: 144

Кой ще въведе контрол

visibility 622

/ брой: 144

Заканата на Ердоган

автор:Юри Михалков

visibility 654

/ брой: 144

В капана на екстремните жеги

автор:Дума

visibility 618

/ брой: 144

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ