Кампанията на Неков "Да защитим българския вкус" събра българи в Брюксел
След България кампанията на евродепутата от БСП Момчил Неков "Да защитим българския вкус" предизвика голям интерес и в Брюксел. Стотици присъстваха на представянето на уникални нашенски продукти. Много българи, живеещи в белгийската столица, също уважиха събитието. Допълнителна атракция беше и фолклорното изпълнение на певческата група към НЧ "Л. Каравелов - 1897" от с. Куртово Конаре, община Стамболийски, което завърши с традиционни хора. Целта на кампанията, инициирана от Неков, е да популяризира най-доброто от идентифицираните продукти от т.нар. български столици на вкуса в Брюксел. На събитието бяха представени над 10 продукта - розов домат и капия от Куртово Конаре, месо от Източнобалканска свиня, Еленски бут, Странджански чай, зелено сирене от Черни Вит, Реселешки воден лук, Навпавок от Разлога, био сирене от местна българска калоферска коза, Габровски пестил, дегустация на вино от гъмза от региона на Сухиндол. Представена беше и концепцията "Селски мол" от Габрово, целяща стимулиране на предприемачество в селските райони. "Радвам се, че на празника на Съединението на България Брюксел стана "столица на българския вкус и култура", заяви българският евродепутат. За първи път бяха представени толкова много традиционни и уникални продукти и храни от България. Събитието бе уважено и от български и чуждестранни евродепутати. Кампанията по защитата на уникалните български продукти, както и представянето на продуктите се осъществява в партньорство със "Слоу Фуд България".