20 Август 2024вторник19:21 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Германски вагони пътуват и по линията София-Варна

/ брой: 157

автор:Дума

visibility 1322

От днес новодоставените германски вагони пътуват и по линията София - Варна - София, съобщи БДЖ. Четири от тях ще бъдат композирани в бързия влак от София за Варна, заминаващ от Централна гара в 10 часа. Други четири ще бъдат включени към бързия влак, потеглящ от Варна за София в 9,25 часа. Двете композиции с климатизирани вагони ще пътуват всеки ден и ще се движат по маршрут София - Пловдив - Варна и Варна - Пловдив – София.
БДЖ продължава поетапното пускане в движение на новодоставения подвижен състав от "Дойчебан".
След финализирането на процедурите по технически прегледи и сертификация, всички вагони ще бъдат включени в пътническите влакове в страната.
"БДЖ - Пътнически превози" ЕООД и "Дойче бан" подписаха договор за доставката на 72 модернизирани вагони, някои от които на възраст 40 години, за над 30 милиона лева през пролетта. Първите 19 от тях пристигнаха в началото на юни. Те бяха пуснати по линията София - Бургас - София. Лично министърът на транспорта Георги Гвоздейков и германския посланик у нас изпробваха предимствата на климатизираните вагони. Десетина дни по-късно обаче те излязоха извън строя и климатиците спряха да работят. Причината се оказа липсата на обучен персонал за справяне с работата на охлаждащата система.
Другият проблем, с който се сблъскаха модернизираните германски вагони, е че не могат да се теглят от новите германски локомотиви на "Сименс", които БДЖ купи. Причината е, че БДЖ са поръчали локомотиви, подаващи 1500 волта захранване, с каквото работят старите пътнически вагони на държавните железници. Стандартът в Германия, съответно на "новите" германски вагони е 1000 волта, и за да може германските локомотиви да теглят германските вагони, се наложи да се купят преобразуватели.
Проблемът е разрешен и с помощта на универсалните червени локомотиви "Шкода", които подават всякакво напрежение, и първоначално спасиха положението с "министерския влак".
Вагоните втора ръка на "Дойче бан" са произведени в периода от 1982 до 2003 г. и остатъчният им срок за експлоатация е 15 години.
33 са значимите произшествия с влакове през миналата година, като 21 от тях са пострадали хора. За такова се определя всяко произшествие с поне един загинал или тежко ранен, или със значителни щети по подвижния състав – за над 150 000 евро или значително нарушаване на движението. Това посочва министърът на транспорта Георги Гвоздейков в писмен отговор на депутатски въпрос. От началото на тази година до 7 август е имало общо 195 произшествия, като 47 от тях са по вина на Националната компания "Железопътна инфраструктура", 70 са по вина на железопътни предприятия, а 78 са по други външни причини. За същия период инцидентите с влакове са общо 66, като 42 са по вина на НКЖИ, уточнява министърът. Той допълва, че няма информация за значими произшествия през тази година, тъй като те още се разследват. Но уточнява, че по причина на НКЖИ допуснатите произшествия са предимно на жп линии с просрочен ремонт и на които предстои такъв.

Двойно по-ниски добиви от слънчоглед

автор:Дума

visibility 687

/ брой: 158

Повече пари за изостаналите райони искат фермери

автор:Дума

visibility 727

/ брой: 158

Ядем грузински сафрид и турски калкан

автор:Дума

visibility 626

/ брой: 158

Експерт: Възможно е ново поевтиняване на горивата

автор:Дума

visibility 695

/ брой: 158

Проливни дъждове и наводнения в Европа

автор:Дума

visibility 711

/ брой: 158

Oсвободиха четирима българи на Халкидики

автор:Дума

visibility 678

/ брой: 158

Над 300 мигранти за ден в Испания

автор:Дума

visibility 651

/ брой: 158

Украйна отново въведе режим на тока

автор:Дума

visibility 624

/ брой: 158

Маймуната и ядреният реактор

автор:Александър Симов

visibility 694

/ брой: 158

Къде гледа БНБ?

автор:Нора Стоичкова

visibility 731

/ брой: 158

Безработица: Ефектът на еврозоната

автор:Гарабед Минасян

visibility 673

/ брой: 158

Възможен ли е компромис по сделката с "Боташ"

visibility 728

/ брой: 158

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ