Германски вагони пътуват и по линията София-Варна
/ брой: 157
От днес новодоставените германски вагони пътуват и по линията София - Варна - София, съобщи БДЖ. Четири от тях ще бъдат композирани в бързия влак от София за Варна, заминаващ от Централна гара в 10 часа. Други четири ще бъдат включени към бързия влак, потеглящ от Варна за София в 9,25 часа. Двете композиции с климатизирани вагони ще пътуват всеки ден и ще се движат по маршрут София - Пловдив - Варна и Варна - Пловдив – София.
БДЖ продължава поетапното пускане в движение на новодоставения подвижен състав от "Дойчебан".
След финализирането на процедурите по технически прегледи и сертификация, всички вагони ще бъдат включени в пътническите влакове в страната.
"БДЖ - Пътнически превози" ЕООД и "Дойче бан" подписаха договор за доставката на 72 модернизирани вагони, някои от които на възраст 40 години, за над 30 милиона лева през пролетта. Първите 19 от тях пристигнаха в началото на юни. Те бяха пуснати по линията София - Бургас - София. Лично министърът на транспорта Георги Гвоздейков и германския посланик у нас изпробваха предимствата на климатизираните вагони. Десетина дни по-късно обаче те излязоха извън строя и климатиците спряха да работят. Причината се оказа липсата на обучен персонал за справяне с работата на охлаждащата система.
Другият проблем, с който се сблъскаха модернизираните германски вагони, е че не могат да се теглят от новите германски локомотиви на "Сименс", които БДЖ купи. Причината е, че БДЖ са поръчали локомотиви, подаващи 1500 волта захранване, с каквото работят старите пътнически вагони на държавните железници. Стандартът в Германия, съответно на "новите" германски вагони е 1000 волта, и за да може германските локомотиви да теглят германските вагони, се наложи да се купят преобразуватели.
Проблемът е разрешен и с помощта на универсалните червени локомотиви "Шкода", които подават всякакво напрежение, и първоначално спасиха положението с "министерския влак".
Вагоните втора ръка на "Дойче бан" са произведени в периода от 1982 до 2003 г. и остатъчният им срок за експлоатация е 15 години.
33 са значимите произшествия с влакове през миналата година, като 21 от тях са пострадали хора. За такова се определя всяко произшествие с поне един загинал или тежко ранен, или със значителни щети по подвижния състав – за над 150 000 евро или значително нарушаване на движението. Това посочва министърът на транспорта Георги Гвоздейков в писмен отговор на депутатски въпрос. От началото на тази година до 7 август е имало общо 195 произшествия, като 47 от тях са по вина на Националната компания "Железопътна инфраструктура", 70 са по вина на железопътни предприятия, а 78 са по други външни причини. За същия период инцидентите с влакове са общо 66, като 42 са по вина на НКЖИ, уточнява министърът. Той допълва, че няма информация за значими произшествия през тази година, тъй като те още се разследват. Но уточнява, че по причина на НКЖИ допуснатите произшествия са предимно на жп линии с просрочен ремонт и на които предстои такъв.