Македонският език е сърбизиран български
За гръцкия вестник „Прото Тема“ македонците в Северна Македония са българи, а македонският език е български език
/ брой: 128
Езикът, който се говори от мнозинството население на Северна Македония, е просто езиков диалект, тясно свързан с българския и сръбския език. Според принципите на лингвистиката той не може да се нарече самостоятелен.
Колкото по-близо сте до границата с България, толкова повече сръбските белези намаляват, а българските се увеличават, и обратното. Сръбските лингвисти придават повече тежест на общите черти на "македонския" със сръбския, а българските - на общите с българския, като първите твърдят, че този диалект е продължение на сръбския, а вторите - на българския.
Общите характеристики на диалекта на държавата обаче са по-близки с българския, отколкото със сръбския. Македонският език произлиза пряко от старославянския (старобългарски), говорен през 9-и и 10-и век в днешна Северна Македония, на който Кирил и Методий превеждат Светата Библия. Общите думи със сръбския идват късно и навлизат особено след завоеванията на сръбския крал Стефан Душан.
Как трябва да се нарича езикът на Скопие?
Славяните в днешна Северна Македония са се наричали българи. А. Вайлан в книгата си „Le probleme du Slave Macedonien” (в превод „Проблемът на македонските славяни“, издадена през 1938 г.) пише следното: „Българи е точното етническо име на македонските славяни”. През 1861 г. братя Миладинови публикуват народни песни в сборник, озаглавен „Български народни песни"...
Гърците също са смятали тамошното население за българско, както е видно от „Македонски речник“ от XVI в., издаден от Ч. Джанели и А. Ваян.
Но как сърбите са могли да държат на своя територия един народ, наречен българи? Просто измислят друго име - "македонци", използвано за първи път в началото на XX в. от руските панслависти.
Говорът на славяноезичния народ в Република Северна Македония е нищо повече от диалект на българския език (с отделни гръцки думи и прилики със сръбския език).
Изглежда, че новото държавно ръководство на Скопие е решило да практикува политика на фанатизъм и нетолерантност. Сигурно е, че ако то продължи по този път, хибридната държава, която управлява, няма светло бъдеще.