02 Ноември 2024събота17:29 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Курумбашев: Френският президент се опитва да решава вътрешнополитически проблеми чрез европейското законодателство

На фона на обвиненията за социален дъмпинг ние трябва да поставим този за корпоративния дъмпинг, смята евродепутатът

автор:Дума

visibility 1752

"България трябва да бъде много внимателна, когато тук се идва с разни предложения относно директивата за командироването на работници. Едва ли не, от нас се иска подкрепа за тази директива в замяна на едно наше ефимерно влизане в Шенген и еврозоната". Това заяви евродепутатът от Групата на социалистите и демократите Петър Курумбашев по време на пресконференция във вторник.
"На фона на обвиненията за социален дъмпинг България трябва ясно да постави въпроса за корпоративния дъмпинг", смята още Курумбашев. "Ако българските, румънските и полските фирми получаваха същото заплащане, каквото получават западноевропейските, то те очевидно трябва да плащат немските заплати и осигуровки. Но не може да плащаш на български и румънски цени, а да изискваш да се плащат немски социални осигуровки.  Също така немските и френските вериги да заплащат на работниците също толкова, колкото заплащат в собствените им държави. Това е впрочем и най-добрият начин нашите работници да не мигрират на Запад", отбеляза евродепутатът от БСП.
"За първи път наблюдавам подобно разделение в Европейския парламент - гласуването бе не по политически групи (ЕНП, социалисти, либерали). Гласуването беше чисто национално. От една страна - Франция, Германия, Австрия, а от друга - страните от Централна и Източна Европа. За първи път в рамките на тази година наблюдавам в ЕП разделение не по политически, а по национален признак. Това е изключително опасно", подчерта Курумбашев.
Той коментира спорните моменти за българските превозвачи с оглед новите предложения за регулиране на шосейния транспорт в ЕС. "Нашата позиция е, че в директивата за командироването на работници не трябва да бъде включван транспортът, защото там има изключително голяма мобилност на работната ръка. Натискът на определени държави (и по-конкретно на Франция) е работниците да се считат за командировани, когато са прекарали повече от един ден на територията на съответната държава в рамките на един месец. Практически веднага. Нашето искане е този срок да бъде поне седем дни. Определени държави въведоха в своето национално законодателство протекционистки мерки, които допълнително затрудняват работата на нашите фирми. Като например изискването всяка една транспортна фирма да има конкретен агент в конкретната държава. Една фирма, разполагаща със 100 или 500 камиона, може да изпълни изискването да има австрийски, немски и френски агент, но какво правим с тези, които имат 2, 10 или 15 камиона? Друг момент е изискването шофьорите да имат наличен договор на съответния език на съответната държава. Явно шофьорите трябва да носят в себе си трудовите си договори, преведени на всички езици на ЕС", заяви евродепутатът.
Изискването за едноседмична почивка на всеки три седмици за международните шофьори също създава проблеми на превозвачите, отбеляза Петър Курумбашев. Някои фирми се опитват да решат този проблем, като предоставят автобуси на служителите си, за да се върнат в страната си. Но това води до сериозни финансови разходи и понякога до загуби за съответната фирма.
Не на последно място е и проблемът с борбата с т.нар. "фирми пощенски кутии", изтъкна Курумбашев. Трябва да се насърчи прилагането на ясни правила, както и засилване на контролните механизми. Това е практика предимно на западни компании, които регистрират фирмите си в Източна Европа с цел плащане на по-ниски данъци.
Последният въпрос е този, свързан с каботажа, а именно това, че трябва да се ограничат превозите, които основно фирмите от Централна и Източна Европа извършват - вътрешните превози. Искането на ЕК е тези дни за каботаж да се ограничат до пет, уточни евродепутатът. Всички тези принципи са насочени срещу един основен принцип на ЕС - свободното движение на стоки и услуги. "Това е протекционистки опит от определени държави за това да бъде защитен техният национален пазар. Мисля, че това тяхно национално законодателство някои случаи противоречи на правото на ЕС. Затова и България трябва да бъде особено внимателна с подобни предложения", категоричен бе Курумбашев.

БДЖ запазва монопола за превоз на пътници още година

автор:Дума

visibility 2015

/ брой: 209

Над половината депозити у нас са до 1000 лв.

автор:Дума

visibility 1713

/ брой: 209

70% от хората не разпознават фалшивите стоки

автор:Дума

visibility 1754

/ брой: 209

Европрокуратурата разследва ЕНП

автор:Дума

visibility 1730

/ брой: 209

Тръмп подкара боклукчийски камион

автор:Дума

visibility 1739

/ брой: 209

187 държави в света подкрепиха Куба

автор:Дума

visibility 1560

/ брой: 209

Накратко

автор:Дума

visibility 2259

/ брой: 209

Подмяна

автор:Ина Михайлова

visibility 2280

/ брой: 209

Най-дясната държава

автор:Юрий Борисов

visibility 1815

/ брой: 209

Факелът на просвещението

visibility 1862

/ брой: 209

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ