05 Ноември 2024вторник14:31 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

На свинче звънче

/ брой: 227

автор:Иван Аладжов

visibility 2394

От БДЖ съобщиха през почивните дни, че са решили да въведат в родните влакове т.нар. бизнес класа. Подобно на авиокомпаниите, пътуването в нея щяло да бъде по-луксозно и съответно - по-скъпо. Дотук нищо лошо - има хора с повече пари, които биха платили повече за по-добри условия.
Но извън рамките на това намерение състоянието на Българските железници е отчайващо. Ние често сме принудени да се возим в тотално остарели, ръждясали и мръсни вагони, които сякаш не са за транспорт на хора.
Неотдавна пътувах с БДЖ до румънската столица, откъдето гонех самолет за Испания. Освен че 500-те километра с родния влак ми излязоха по-скъпо от 2500 км полет до Барселона, в БДЖ се почувствах телепортиан с десетилетия назад във времето. Влакът потегли, без да са затворени вратите, седалките в купетата бяха почернeли от мръсотия, тоалетните не работеха, от тях се носеше спираща дъха смрад, по замазаните от прах прозорци висяха посивeли парцали, служещи за пердета. На всеки завой влакът скърцаше заплашително, а неподдържаните траверси го блъскаха отдолу и имах чувството, че всеки момент ще изскочи от релсите. Семейство германци също бе направило грешката да пътува с родното БДЖ. През целия близо 9-часов път учудването не слезе от лицата им и сякаш питаха в какъв апокалиптичен филм са попаднали.
А че един балкански влак може да изглежда и по друг начин, се убедих в Букурещ. Макар и там вагоните да са също старички, те са сравнително добре поддържани и значително по-чисти от нашите. Интериорът им е сменен, а тоалетните работят.
Така че всичко нашата Мара втасала, та само бизнес класата й липсва!
 

Над 242 хиляди души са с режим на водата

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 211

МФ подготвя по-високи данъци и осигуровки

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 211

МФ подготвя по-високи данъци и осигуровки

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 211

Таксиметрови шофьори плашат с протести

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 211

Повече фалшиво сирене произведено у нас

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 211

Мая Санду преизбрана за президент на Молдова

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 211

Русия обстреля райони с украински българи

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 211

Наземна операция на Израел в Сирия

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 211

Камала Харис води в анкета на гласували

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 211

Трошенето продължава

автор:Евгени Гаврилов

visibility 0

/ брой: 211

Вотът с "трите К"

visibility 0

/ брой: 211

И пак вечният въпрос: Какво да се прави

автор:Анко Иванов

visibility 0

/ брой: 211

Една реплика на г-н Пламен Орешарски

автор:Георги Пирински

visibility 0

/ брой: 211

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ