09 Август 2024петък14:37 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Експерт:

Влаковете да спират при температури над 40 градуса

/ брой: 119

автор:Дума

visibility 3227

Изкривени от жегата релси едва не обърнаха влака София - Видин.
"Високите температури не са нещо ново и затова между релсите има разстояние. Когато пътувате и чувате едно тракане, то е защото това разстояние през лятото, когато се разширят релсите, се запълва, а през зимата се свива. В България все пак имаме температурни разлики от минус 30 до плюс 40 градуса, което поставя въпросът за поддръжката на железопътната инфраструктура.
"При високите температури, особено над 40 градуса, най-доброто нещо, което трябва да се направи е да се спре движението", заяви пред "България он ер" експертът в железопътния транспорт Симеон Ананиев. Той поясни, че трябва редовно да се правят замервания на релсите, като преди години това са правели кантонерите - професия, която вече не съществува.
"Те редовно са проверявали линията, не само за усукване, за изпадане на крепежни елементи и други неща. Сега по-модерният вариант е наблюдения с датчици, които да сигнализират. Доколкото съм запознат в НКЖИ не е въведена тази система с датчиците", коментира Ананиев.

Борислав Гуцанов: БСП се стреми да управлява

автор:Дума

visibility 33

БСП иска избори в края на октомври

автор:Дума

visibility 207

/ брой: 151

Готвят нова пенсионна реформа

автор:Дума

visibility 200

/ брой: 151

"Боташ" отказва да променя договора с "Булгаргаз"

автор:Дума

visibility 203

/ брой: 151

ЕК е одобрила строежа на втори мост при Русе

автор:Дума

visibility 205

/ брой: 151

За година 271 милионери повече

автор:Дума

visibility 195

/ брой: 151

Браншът недоволен от промените в закона за туризма

автор:Дума

visibility 177

/ брой: 151

Киев напредва в Курска област

автор:Дума

visibility 197

/ брой: 151

10 нови огнища на чума в Гърция само за ден

автор:Дума

visibility 208

/ брой: 151

Иран се колебае за удар срещу Израел

автор:Дума

visibility 183

/ брой: 151

Накратко

автор:Дума

visibility 296

/ брой: 151

АЕЦ-ът и глупците

автор:Нора Стоичкова

visibility 237

/ брой: 151

Вън търговци на полове и розова загриженост!

visibility 204

/ брой: 151

Психиатрия за политически лунатици

автор:Александър Симов

visibility 200

/ брой: 151

Да откриеш островите Уллънг-до и Докдо

visibility 212

/ брой: 151

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ