Автоиндустрията се оглежда за алтернативни източници на части
/ брой: 122
Гигантите в производството на автомобили, включително Volkswagen и BMW, се опитват да намерят алтернативни източници на жизненоважни части, произвеждани в Украйна. Индустрията търси алтернативи от далечни страни, като Китай и Мексико, тъй като инвазията на Русия спира поточните линии и прекъсва сложните вериги на доставки, съобщава Ройтерс.
Търсенето на нови доставчици е най-новото предизвикателство пред автомобилната индустрия, която вече се сблъска челно с покачващите се цени на металите, електроенергията, проблемите с веригите на доставки покрай пандемията и недостига на полупроводници.
Боевете в Украйна сега нарушават производството на кабели, от които средно във всеки автомобил се използват около 5 км. Уникални за всеки модел, превозните средства не могат да се произвеждат без тях.
В резултат на това световният автомобилен производител Volkswagen и конкурентът BMW намалиха производството и временно затвориха някои поточни линии, докато Mercedes-Benz предупреди, че същите проблеми ще ги застигнат много скоро.
Audi заяви, че цялата група Volkswagen работи, за да накара големите доставчици да преместят своето украинско производство на кабелни снопове на други места или да намерят алтернативни доставчици, включително в Източна Европа, Северна Африка, Мексико и "вероятно" Китай.
BMW също така заяви, че е в "интензивни преговори" с доставчици за намиране на алтернативни източници на части. Производителят на автомобили Stellantis заяви, че вече е намерил алтернативен доставчик някъде в Европа.
Ник Клайн, вицепрезидент на глобалната логистична фирма OEC Group, казва, че производителите на автомобили, които са разчитали на Украйна, ще трябва да действат бързо и да се адаптират към новата реалност.
Защо войната в Украйна оказва такова влияние?
Западна Украйна, със своята евтина висококвалифицирана работна сила и близост до европейските фабрики за автомобили и богатство от суровини, се превърна в основен производствен център за кабелни снопове, като японската Fujikura и френската Nexans са сред тези, които произвеждат там.
Някои производители, като Fujikura, спряха изцяло украинското производство след инвазията, докато други работят с намален капацитет. Нито Fujikura, нито Nexans отговориха на искания за коментар относно плановете им.
Преместването на производството в други евтини пазари с динамична индустрия за кабелни снопове, като Румъния, Сърбия или Тунис, включва закупуване на ново оборудване за увеличаване на капацитета на заводите, чието инсталиране обаче може да отнеме месеци.
Economic.bg