15 Юли 2024понеделник12:38 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Промяна? Пак срещу нас

/ брой: 204

автор:Мая Йовановска

visibility 1616

Поредни промени, ефектът от които ще се стовари основно върху гърба на всички ни, се канят да въведат управляващите. Обявената цел на тези промени е "да се гарантира сигурността и живота на пътниците" заради "безпредметното надпреварване по шосетата на България на различни автобусни фирми" и да се "върже разписанието на влаковете с това на автобусите". Това щяло да стане с изменения в закона за автомобилните превози. От новата идея обаче жестоко ще "пострадат" например директните автобуси от големите градове като София и Пловдив до малките курортни места като Несебър, Албена или Банско. Пъътуването до тях ще става единствено със смяна на поне два транспорта. Безумие!
Не е лесно да се разбере каква е "играта",  дали за пореден път става дума за недомислица, или някой задкулисно ще се облагодетелства от промяната. Със сигурност това ще усложни битието на всички българи. Всъщност цялата практика по това кой, откъде и докъде ще може да превозва пътници, ще се централизира. Законопроектът, който вече бил в парламентарната комисия по транспорт, казва, че превозите за линиите по утвърдената републиканска транспортна схема ще се дават с конкурс, възложен от министъра, а не както е сега - линиите да се правят по предложение на общините и после да се одобряват от транспортното ведомство.
Защо държавата се опитва да се намеси по един абсолютно непазарен начин на пазара на превозите? Какво иска да "регулира" или да "уреди"? Смятат ли управляващите, че могат да прекратят конкуренцията на транспортните фирми? Що не успя тогава да спре например надпреварата на маршрутните таксита в София, които, апропо, дори отливът на пътници към метрото не обузда и те продължават да карат изключително рисково? Ако целта е да се напълнят празните влакове, това няма как да се случи, защото железопътният траспорт, който по-принцип е най-сигурният в света, у нас е с ниско качество - влаковете са бавни, мръсни, а цените на билетите са неконкурентни спрямо тези на автомобилния транспорт. Лошото е, че ако трябва да се прекачват пътниците от влака в Бургас на автобус до Китен, това не само ще им създаде неудобство и ще им загуби повече време, но ще им струва по-скъпо. Ако това е пазарно решение, здраве му кажи!
А дали е ясно на управляващите, че от това закъсалата ни икономика само ще загуби. В условията на криза тази година май само туризмът ще отчете някакъв ръст и ще изкара не малък дял от БВП. Дали ще е в полза на туризма една подобна мярка? Няма да е. А пътуването ни по пътищата няма да стане по-сигурно, напротив - ще е по-неудобно и по-скъпо. Защо тази държава все работи срещу хората си?

Левите с послание за обединение

автор:Дума

visibility 126

/ брой: 132

Няма да подкрепим Денков за премиер

автор:Дума

visibility 86

/ брой: 132

Синдикатите готвят протести

автор:Дума

visibility 79

/ брой: 132

Огнен ад в страната

автор:Дума

visibility 89

/ брой: 132

Хора с ниски доходи ще плащат високи цени на водата

автор:Дума

visibility 93

/ брой: 132

Онлайн сайтове предлагат дрехи с олово и токсини

автор:Дума

visibility 95

/ брой: 132

Магистрала "Хемус" поскъпва с милиони

автор:Дума

visibility 94

/ брой: 132

Гореща вълна и пожари обхванаха Балканите

автор:Дума

visibility 94

/ брой: 132

Германия удължава граничните проверки

автор:Дума

visibility 99

/ брой: 132

Италия освободи индийци, работили като роби

автор:Дума

visibility 94

/ брой: 132

Преустановиха преговорите за примирие в Газа

автор:Дума

visibility 98

/ брой: 132

Дано се замислят!

автор:Таня Глухчева

visibility 91

/ брой: 132

Квантов ВИП

visibility 82

/ брой: 132

БСП даде заявка да бъде гарант на Конституцията

автор:Дума

visibility 88

/ брой: 132

В очакване на Конституционния съд

автор:Дума

visibility 87

/ брой: 132

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ