17 Октомври 2024четвъртък05:44 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Ремонтирани с европари жп гари стоят заключени

/ брой: 15

автор:Дума

visibility 2727

Жп трасето от Пловдив до Свиленград е единственото у нас, пригодено за развиване на скорост от 160 км/ч. В модернизацията му са вложени стотици милиони - общото финансиране от европейските фондове и бюджета е близо 900 млн. лв. Жп гарите по трасето са ремонтирани, с изградени асансьори и тоалетни. Всичко това обаче се пази под ключ, за да не бъде омаскарено и окрадено, и за пътниците чакането за влак остава толкова примитивно, колкото беше преди евромилионите. Асансьорите са заключени, кабелите на електронните табла са откраднати и те отдавна не работят, тоалетните не се отварят, а чакалните не просто са затворени, а чак бравите им са свалени.
Тези дни, при минусовите температури рано сутрин, хората чакат отвън или в колите си да дойде влакът, както винаги е било. Това показа репортаж на Би Ти Ви от гарите в Садово и Поповица - две населени места, в които единственият удобен обществен транспорт към големия град е влакът. И двете гари са доста ползвани - от ученици, които пътуват за училище в Пловдив, и от работещи.
Проблемът на тези и подобни гари е, че са необслужвани, т.е. на тях няма персонал, обясняват от НКЖИ. Има само по един чистач, който работи на 4-часов работен ден. През гарите обаче 18 часа на денонощие минават влакове. Коментарите около неудобствата за пътниците бяха много показателни. "Чакалните не могат да са постоянно отворени, защото могат да станат жертва на вандалщина", обясниха от държавната компания, която се грижи за железопътната инфраструктура. "Ако ги отключат, на първата седмица ще приключат", казва за тоалетните кметът на Садово Димитър Здравков.
След посещенията на Би Ти Ви чакалнята в Садово най-сетне се е сдобила с брава на вратата и е отключена, макар вътре да няма отопление, а НКЖИ е узряло за идеята, че "наистина през зимата може да се отварят и това ще бъде променено". Говори се и за монтиране на допълнително видеонаблюдение. Електронните табла обаче все още не работят - кабелите им са откраднати, поради което човек без интернет грамотност не може да знае кога ще дойде влакът. Пазят се от ползване и асансьорите, които също са затворени и хората трябва да минават през подлез или по стар обичай - през релсите.

Еврото ни трябва, колкото тумор в мозъка

автор:Дума

visibility 805

/ брой: 197

Световният дълг е на път да надхвърли 100 трлн. долара

автор:Дума

visibility 643

/ брой: 197

БДЖ планира повече връзки между Северна и Южна България

автор:Дума

visibility 712

/ брой: 197

ЕК с нови правила за мигрантите

автор:Дума

visibility 700

/ брой: 197

Ескалира напрежението между Сеул и Пхенян

автор:Дума

visibility 704

/ брой: 197

Дипломатическа война между Индия и Канада

автор:Дума

visibility 799

/ брой: 197

Накратко

автор:Дума

visibility 994

/ брой: 197

Да се ядосаме!

автор:Юлия Кулинска

visibility 833

/ брой: 197

Знаем проблемите, имаме експертите и решенията

автор:Дума

visibility 743

/ брой: 197

Аз съм десницата на левицата!

автор:Дума

visibility 724

/ брой: 197

Опит пореден

автор:Евгени Гаврилов

visibility 835

/ брой: 197

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ