11 Август 2024неделя18:50 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Пак търг за доставка на 35 електрически влака

/ брой: 18

автор:Дума

visibility 413

След като през последните седмици транспортният министър Георги Гвоздейков обещаваше, че съвсем скоро ще бъде стартирана отново поръчка за доставката на 35 електрически влака, най-после тя вече е факт. Документацията е подадена в Регистъра за обществени поръчки на 22 януари, но процедурата е публикувана на 26 януари.
Изчистени са някои от спорните изисквания в техническите спецификации, които експерти посочваха като препъни камък, като например отстоянието между седалките. Най-съществената промяна обаче е свързана със срока на доставка, като той е значително намален.
В петъчния парламентарен контрол Гвоздейков посочи, че новите изисквания ще дадат възможност на повече производители да участват. Той каза, че се надява до края на март или началото на април всички процедури да са приключили и договорите с избраните изпълнители да бъдат подписани.
Стойността на стартиралия наново търг е малко над 1,1 млрд. лв. без ДДС, като това е втората най-скъпа поръчка от общо четири за доставка на нов подвижен състав. Оферти се подават до 21 февруари. Само процедурата за 20-те едноетажни влака тип "push - pull" е малко над 1,2 млрд. лв. без ДДС.
Новият подвижен състав се финансира със средства по Плана за възстановяване и устойчивост, което означава, че последната бройка от новите влакове трябва да пристигне в България до края на август 2026 г. Повечето от процедурите, стартирани от министерството, обаче на практика се провалиха. Преди седмица бе прекратен търгът за двуетажните влакове. Поръчката за едноетажните пък продължава с пряко договаряне. Единствено бе избран изпълнител по процедурата за локомотивите, но не за всичките 18, а само за 9 от тях.

"Боташ" отказва да променя договора с "Булгаргаз"

автор:Дума

visibility 1337

/ брой: 151

ЕК е одобрила строежа на втори мост при Русе

автор:Дума

visibility 1359

/ брой: 151

За година 271 милионери повече

автор:Дума

visibility 1732

/ брой: 151

Браншът недоволен от промените в закона за туризма

автор:Дума

visibility 1150

/ брой: 151

Киев напредва в Курска област

автор:Дума

visibility 1990

/ брой: 151

10 нови огнища на чума в Гърция само за ден

автор:Дума

visibility 1315

/ брой: 151

Иран се колебае за удар срещу Израел

автор:Дума

visibility 1483

/ брой: 151

Накратко

автор:Дума

visibility 8458

/ брой: 151

АЕЦ-ът и глупците

автор:Нора Стоичкова

visibility 3541

/ брой: 151

Вън търговци на полове и розова загриженост!

visibility 1378

/ брой: 151

Психиатрия за политически лунатици

автор:Александър Симов

visibility 1654

/ брой: 151

Да откриеш островите Уллънг-до и Докдо

visibility 1490

/ брой: 151

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ