21 Октомври 2024понеделник12:27 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Опит пореден

/ брой: 197

автор:Евгени Гаврилов

visibility 3340

Доживяхме поредния опит за съживяване на проекта за тунел под "Петрохан". Председателят на УС на Агенция "Пътна инфраструктура" инж. Йордан Вълчев подписа онзи ден договора за изработване на идеен проект за скоростен път Монтана - София с тунел под "Петрохан". Стойността на договора е над 3,5 млн. лв. без ДДС, а срокът за изпълнение на поръчката е 365 календарни дни. Приблизителната дължина на пътния участък ще бъде 82 км, а проектната скорост - 120 км/ч. Скоростният път Монтана - София, с тунел под прохода "Петрохан", е ключов за националната и европейската транспортна мрежа. Както и за националната сигурност.
В най-новата история на България плановете за пробив на Стара планина са подхващани няколко пъти. Първата идея за изграждането на тунел под "Петрохан" е от 1916 година. Проект има и по времето на социализма от 60-те години на миналия век. През 1991 г. "Транспроект" беше разработил няколко варианта. През октомври 2003 г. ни обещаваха, че тунелът под "Петрохан" ще е готов до 2007 година. През 2012 г. също имаше процедури за предпроектни проучвания за тунел под "Петрохан". Вече сме 2024 г., но нищо не се случва.
Евентуален тунел намалява разстоянието между София и Монтана с над 60 километра. Логичен е въпросът, защо изграждането му се бави. Статистиката на Пътната агенция сочи, че за денонощие през прохода минават до около 20 хил. автомобила. Тунелът би направил трафика и по-бърз, и много по-безопасен. Едно от обясненията е, че проектът е сложен и скъп. Дано това оправдание не го направи поредната строителна илюзия у нас. Такава вече се оказва магистрала "Хемус", от началото на чието изграждане съвсем скоро отбелязахме половин век. Заради управленските безумия тя бе замразена за 3 години и сега ще ни излезе с 30% по-скъпа. За тунела под връх Шипка няма да говорим. Имаше един транспортен министър, който ни го обещаваше почти веднага, заедно с четири моста над р. Дунав. Добре, че бързо сдаде поста.
Проходът "Петрохан" се заговаря обикновено през зимата, когато една от основните връзки между двете части на България става жертва на лошото време. Затова и темата продължава да бъде доста актуална. Явно и тази зима, доколкото я има, няма да направи изключение от това правило.

Над половин милион българи биха гласували срещу пари

автор:Дума

visibility 28

/ брой: 200

Въглищните райони да станат зони с данъчни преференции

автор:Дума

visibility 30

/ брой: 200

ГЕРБ и ДПС не искат редовен кабинет, защото служебното е тяхно

автор:Дума

visibility 32

/ брой: 200

Галин Дурев: Разговорът в политиката трябва да е на ниво политики

автор:Дума

visibility 29

/ брой: 200

Страната има нужда от нова данъчна система

автор:Дума

visibility 27

/ брой: 200

БВП е нараснал с повече от очакваното през 2023 г.

автор:Дума

visibility 28

/ брой: 200

Започва пускането на парното в София

автор:Дума

visibility 29

/ брой: 200

Започва ремонтът на румънската част от Дунав мост при Русе

автор:Дума

visibility 28

/ брой: 200

Българин източил 2,2 милиона паунда във Великобритания

автор:Дума

visibility 29

/ брой: 200

Отнеха лиценза на 10 частни болници в Турция

автор:Дума

visibility 28

/ брой: 200

Гръцки псевдосвещеник изнудвал вярващи за пари

автор:Дума

visibility 24

/ брой: 200

Накратко

автор:Дума

visibility 20

/ брой: 200

Плашат с Торбалан

автор:Мая Йовановска

visibility 26

/ брой: 200

100 решения за България

автор:Дума

visibility 23

/ брой: 200

100 решения за България

автор:Дума

visibility 26

/ брой: 200

В кампанията се усеща обръщането на хората към БСП

автор:Мая Йовановска

visibility 29

/ брой: 200

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ