16 Ноември 2024събота22:22 ч.

Престъпления

Пролетен бяс по шосетата, или... ние така си караме!?

Безумци пробват самолетни скорости, повече убити, повече пияни, повече дрогирани отпреди

/ брой: 97

автор:Богдан Иванов

visibility 3360

"На 7 март 2007 г. при автомобилна катастрофа бе убит племенникът ми от дрогирания си приятел, шофирал колата... Убиецът, който се бе нацепил в камион, вземайки остър завой със 120 км в час, без да направи никакъв опит да отбие, оцеля... И въпреки че по времето, когато течаха делата, открадна полицейска кола, съдът му присъди 6 месеца пробация. Тя вече изтече и въпросният младеж пак вилнее по пътищата... А ние утре ще бъдем за пореден път на гробищата!"

Това писмо в интернет - мъка, ридание, вик - е по-страшно от подгизналите в кръв бюлетини на КАТ. То сочи: държавата е безпомощна да спре безумието по пътищата, държавата вече няколко десетилетия се гаври със своите граждани, като лицемерничи, словоблудства, безхаберничи, имитира мерки и кърпи дрипав, мухлясъл, 60 пъти(!) поправян Закон за движение по пътищата, показал пълната си нелепост.
В същото време слободията по шосетата на България все по-бързо се изражда в хаос:
- телевизиите седмици наред показват километража на кола, сочещ скорост от 250 км в час;
- заснет е автомобил да лети със 168 км в час по път, където разрешената скорост е 60;
- жена-шофьорка иска да се телепортира от Пловдив в София с 258 км в час по магистралата;
- "Ауди-8", със собственик бургаски бизнесмен, показва пълна мощ - 302 км в час!
Изглежда пролетен бяс е обхванал всичко живо, което кара бързи коли, и дивите скорости вече се превръщат в мода - километражът трябва да бъде заснет, за да се удостовери "постижението". Само че България още не може да се отърси от шока: миналото лято граничен полицай, пиян, размаза количка с бебе. Преди дни шофьор с много предишни провинения помете 6-годишно момче! Само миналата година по нашите пътища са убити 33 деца - страшен грях и страшен позор за България!
Броят на всички загинали през 2014 г. е 660 - с 59 повече от 2013 г., когато те са 601. А само за първите три месеца на т.г. убитите са 166 и ако върви така, черното число 660 ще бъде надскочено!
В сравнение с миналата година сега тежките катастрофи (от 1.І. до 19.ІV.) са с 90 по-малко, но убитите - с 8 повече!? Телевизии, вестници, радиостанции започват новините си с все нови и нови произшествия, а пътищата на страната са се превърнали в гробища - на хиляди места край асфалта горят кандила и свещи в памет на загиналите, цветя и некролози украсяват надгробни плочи...
Тази българска трагедия, обаче, не стряска "слугите на народа" в парламента. Там още се чудят дали е правилно (макар да беше прието на първо четене) глобата за паркиране в градинки и на детски площадки да стане от 20 на 200 лева. И макар че такава акция е похвална, нека подредим нещата по важност и според броя на убитите: къде са нови санкции срещу каращите без книжка, къде са нови мерки срещу пияните зад волана, къде са нови наказания срещу минаващите на червено, къде са нови глоби срещу летящите като луди през градове и по магистрали, къде са нови мерки срещу говорещите по телефона в движение, ами срещу дрогираните, които стават все повече?
Кое е главното, ако съпоставим? И щом се чешем по главите в колебание да увеличим ли една глоба 10 пъти, как ще въвеждаме спасителните драконовски мерки - та те са по-болезнени и по-страшни:

х Глобата за превишена скорост до 30 км в час да стане от 600 до 1000 лева, над 30 - от 3000 до 5000 с отнемане на книжката за 1 година;
х Пълна забрана на алкохола! За да спрат веднъж завинаги пазарлъците на пияните шофьори с катаджиите: "Абе, пил съм само една бира", "Абе, пил съм само една малка гроздова", "Абе, пил съм само една чаша вино". А той не може да излезе сам от колата и не си помни името. Затова - пълна забрана на алкохола, защото пияните шофьори са най-честите убийци и самоубийци на пътя. За тях - никакво снизхождение - още при първия случай 5000 до 10 000 лева глоба, конфискуване на автомобила, отнемане на книжката завинаги, съд, затвор;
х Заловените да карат без книжка - 5000 лева глоба, конфискуване на автомобила, от 3 до 6 месеца общественополезен труд по пътищата на страната, в "Пирогов", в моргата, на гробищата, в крематориума;
х Причинилите катастрофа и избягали - затвор от 10 до 15 години; бягство от местопроизшествието при убит човек - доживотен затвор и конфискуване на автомобила, вместо досегашната гавра с жертвата и близките й с използване срещу много пари на печени адвокати, които изкарват убийците невинни и те си тръгват от съда я с условна присъда, я с пробация.

Драконовски глоби за минаване на червено, за разговор по телефона в движение, за возене на деца на предната седалка...
Отделно - стотици нови камери на пътя и право техните снимки да бъдат неоспоримо доказателство в съда. Като всичко, обаче, става възможно при нов Закон за движението по пътищата и при твърдата решимост на депутати, магистрати и управленци убийците на пътя да не се отървават безнаказани.
Защо толкова строги наказания?
Много е просто - вината за катастрофите 95% е у шофьорите, 4% - у пешеходците, и едва 1 на сто у всичко друго - лоши пътища, стари автомобили, природни явления...
Решим ли да чакаме кога ще се промени съзнанието и кога ще помъдреем, това значи още сума ти народ дотогава да се пренесе в Отвъдното.
Решим ли бавно, нежно, со кротце и со благо, с безхаберие, уж да напредваме към по-добро, това значи и да загубим цяла планина от пари: само за една година щетите от катастрофите в малка България са 1-1,4 млрд. лева! Всяка година - 1-1,4 млрд. лева!
Оставени "на съзнание", българите пропадат все повече - само от началото на годината до края на април и то единствено в София, заловените пияни шофьори са 341. Сред тях жените - повече отпреди. Велосипедистите - и те! А колко са незаловените?
Вместо да вървим към осъществяване на Националната стратегия за подобряване на безопасността по пътищата (2011-2020), която изисква броят на загиналите да бъде намален с 50 на сто и до 2020 г. да стане не повече от 388, искане и на ЕС към България, ние се отдалечаваме от тази цел. Значи само говорим и не знаем как, не искаме, не можем да се отървем от тази страшна беда, която превръща Отечеството в гробище...

Как e в чужбина


За да няма никакво подозрение, че предлаганите по-горе драконовски мерки са гола фантазия на автора, ето как е в чужбина.

Италия
За каране пиян, в зависимост от погълнатия алкохол - от 500 до 6000 евро глоба.

Германия
При алкохол в кръвта над 0,5 промила - 3000 евро глоба.

Ирландия
При алкохол в кръвта над 0,5 промила - 5000 евро глоба и 1 г. без книжка.

Великобритания
За минаване на червено - 1800 паунда глоба (4860 лева).
За превишена скорост - от 1000 до 2500 паунда (2700 до 6750 лева).
За каране пиян с повече от 0,8 промила в кръвта - 3000 паунда (8100 лева).

Канада
За превишена скорост - до 10 000 долара.

Япония
За над 0,5 промила алкохол - 8700 долара глоба. За катастрофа на пиян водач с жертви - глоба до 2,5 млн долара.

Китай
За катастрофа с убити, причинена от пиян водач - смъртно наказание!
 

В София се произвеждат 41% от БВП на страната

автор:Дума

visibility 1370

/ брой: 219

Потреблението на домакинствата ускори растежа

автор:Дума

visibility 1352

/ брой: 219

Експерт предлага по-нисък ДДС за рибата

автор:Дума

visibility 1396

/ брой: 219

Тръмп разговаря два часа с Байдън

автор:Дума

visibility 1445

/ брой: 219

Втора инстанция осъди експрезидент на Аржентина

автор:Дума

visibility 1335

/ брой: 219

Протест в Брюксел срещу крайнодесните

автор:Дума

visibility 1461

/ брой: 219

Пет години затвор грозят Марин Льо Пен

автор:Дума

visibility 1265

/ брой: 219

Медийният тероризъм

автор:Александър Симов

visibility 1429

/ брой: 219

Хронично бездействие

visibility 1394

/ брой: 219

"Символичната война" на съюзническите бомби

visibility 1387

/ брой: 219

Кой кой е в проектокабинета на Доналд Тръмп

автор:Дума

visibility 1325

/ брой: 219

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ