16 Септември 2024понеделник20:44 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Може, може... Ама не ни се вярва!

/ брой: 26

автор:Васил Попов

visibility 1967

Тези дни различни неправителствени организации и представители на местната власт повдигнаха въпроса за замърсяването на въздуха в София, както и друг - за задръстването. Много интересни и любопитни идеи се появиха в публичното пространство. Например малцина знаят, че има някой си човек, който е създал електромобил и с него се движи в града. Също малцина знаят, че друг човек се движи с автомобил на водородно гориво. Тези хора, последователите и поддръжниците им, правят необходимото, за да спасят София от отвратителното нещо, което дишаме. Защото това не е въздух! Отделна тема е къде се изхвърлят отровните отпадъци от промишлени и други производства...
Но ние се връщаме към София и по-специално към нейния център.
Тези дни експерти обсъждат проблема с изчистването на София от изтичащите от ауспусите вредни емисии и как да направим столицата по-чиста. Паралелно върви и другата тема - как да се спасим от уличните задръствания. Лесно е да бъде взето решение по шосетата ни да плъзнат електроавтомобили. Защото имаме мощности да произвеждаме батерии за тях. Имаме и технологии за рециклиране на тези акумулатори, които излизат от строя. Също така имаме възможност да направим автомобили с "водородно захранване", след като един българин вече се движи с такова возило. Водородът се смесва с кислорода от въздуха и в специална камера произвежда електричество, което движи колата. И в двата варианта няма вредни отпадъци - нито във въздуха, нито на земята, нито под земята.
Изглежда, за българската столица е по-лесно транспортният проблем да се реши в частта му за чистотата на атмосферата. Защото задръстванията няма да спрат, независимо с какво си караме колите.
Много по-трудно е да се направи нова концепция за автомобилното движение, което при софийската теснотия да изкара автомобилите поне... на три етажа.
А всички, които се кандидатират за кметове, обещават как ще направят "центърът на столицата да се облекчи от автомобилното движение". Никой досега не само не е успял, ами и проблемът се задълбочава. Някой да е вдигнал колите от тротоарите? Някой да е махнал ръждясалите железа от тревните площи в междублоковите пространства?
Тези проблеми, които имаме в София, вероятно японците в Токио са ги имали кой знае кога. Московчаните ги имаха преди 20-ина години. Всички обаче успяха да се справят с тях.
Обещанието на сегашния кабинет, че със строителството на магистрали, метро и "още нещо" (неясно какво) ще направи държавата ни щастлива, е само един спукан балон.
Ние обаче си мислим - възможно ли е само със заклинания и обещания да бъдат разчистени реално съществуващи проблеми. Може, може. Но - не ни се вярва!

 

Три са версиите за инцидента с военния самолет L-39 ZA

автор:Дума

visibility 332

/ брой: 176

КНСБ настоява линията на бедност за догодина да е 667 лв.

автор:Дума

visibility 336

/ брой: 176

3431 ученици са отпаднали през миналата учебна година

автор:Дума

visibility 294

/ брой: 176

Едва 10% от пожарникарите у нас са жени

автор:Дума

visibility 322

/ брой: 176

Чужди инвеститори бягат от България

автор:Дума

visibility 360

/ брой: 176

България е с най-голямо неравенство на доходите в ЕС

автор:Дума

visibility 332

/ брой: 176

70% от продажбите на лизинг са на автомобили

автор:Дума

visibility 333

/ брой: 176

БНБ пуска сребърна монета за Рибния буквар

автор:Дума

visibility 322

/ брой: 176

Ескалацията срещу Русия е само отложена

автор:Дума

visibility 388

/ брой: 176

Темата за мигрантите разделя Европа

автор:Дума

visibility 353

/ брой: 176

Сърбия връща военната служба

автор:Дума

visibility 393

/ брой: 176

Накратко

автор:Дума

visibility 1233

/ брой: 176

На петнадесети - без фанфари

автор:Боян Бойчев

visibility 452

/ брой: 176

Вот за мир или война

автор:Юри Михалков

visibility 604

/ брой: 176

"БСП-Обединена левица" дава знак за промяна в лявото

автор:Юлия Кулинска

visibility 375

/ брой: 176

Гладът в Америка се увеличава

visibility 368

/ брой: 176

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ