НАП напомня:
Може да не платим, ако не получим касов бон
/ брой: 111
Клиентите имат право да задържат плащането към търговеца, докато не получат касова бележка, напомнят от Националната агенция за приходите. Този механизъм срещу укриването на обороти от търговците е възможен от началото на годината след промяна в Закона за ДДС.
Напомнянето за правото на потребителите да не плащат, ако търговецът не издаде касова бележка, е по повод започналата лятна контролна кампания на НАП, в която един от акцентите ще бъдат проверките за спазване на изискванията за издаването на платежен документ.
През миналия летен сезон само по черноморските ни курорти НАП установи близо 1700 нарушения, от които 433 са неиздаване на фискален бон, 30 са за липса на фискално устройство и 362 за несъответствие между сумите, маркирани на касовия апарат, и наличностите в касата, припомнят от приходната агенция. М.г. фискалните инспектори са съставили над 1350 акта, като 280 обекта са били запечатани.
Най-честото нарушение е неиздаване на касови бележки при заплащане на атракциони, в заведения за бързо хранене, ресторанти, барове и др. Това води до укриване на приходи и щети за бюджета, от който се финансират важни за обществото сектори като образование, здравеопазване, социални услуги, посочват от НАП.