БСП поставя образованието като основен приоритет
Социалистите искат не по-малко от 5% от БВП за системата, заяви водачът на листата за 11 МИР в Ловеч Ирена Анастасова
/ брой: 97
БСП поставя образованието като основен приоритет в своята политика, затова ще отстояваме финансиране на образованието не по-малко от 5% от БВП, както и 1% за висше образование, 0,5% за наука и 1% за култура. Това заяви водачът на листата на „БСП за България” за 11 МИР в Ловеч Ирена Анастасова. Заедно с кандидати за народни представители и евродепутати тя беше гост на тържествата по случай 24 май в Троян. Анастасова изрази убеденост, че инвестициите в образование и наука са тези, които могат да изведат страната ни до сериозен растеж в икономиката. "Средствата, вложени за придобиване на образование и професионална квалификация, на знания и умения на хората, са основен фактор за нарастване на тяхната производителност. Възвръщаемостта на тези инвестиции е голяма както за обществото като цяло, така и за отделния човек", заяви Ирена Анастасова. Тя подчерта, че образованието се нуждае от адекватни, а не привнесени или измислени в кабинетите реформи и БСП има волята това да се случи.
Анастасова благодари за поканата на кмета на общината Донка Михайлова и оцени високо усилията на троянци да запазят и развиват традициите, да поставят на пиедестал грижата за децата.
За местните проблеми в сферата на образованието алармира и водачът на „БСП за България” в Пловдив област и дългогодишен учител Веска Ненчева. Според нея трябва да се чува по-силно гласът на българския учител и просветител. Тя припомни, че в Карлово учители и общественост вдигат глас за спасяването на техникума от апетитите на общината да го придобие заедно с прилежащите му имоти. Стотици са се подписали училището да остане държавно, защото буди съмнение форсираната и непрозрачна процедура в Общинския съвет на Карлово техникумът от държавно да стане общинско училище. Карловските социалисти и общински съветници са подкрепили подписката в защита на техникума, но по думите на Ненчева, остават съмненията за нездрав интерес на някого към придобиване и управление на училищните имоти.