Българинът готов да похарчи средно 531 лв. на Черния петък
Хората между 45 и 55 години планират най-висок бюджет от 614 лв. по време кампанията
/ брой: 216
Приблизителният бюджет, планиран от потребителите у нас за тазгодишния Черен петък (Black Friday), е средно 531 лв., показва проучване на компанията за маркетингови анализи "Кантар" (Kantar), реализирано по поръчка на една от големите търговски интернет платформи. Проучването е направено чрез лични интервюта и попълване на въпросник между 7 и 27 октомври сред 1001 души на възраст между 18 и 55 години. То е част от регионално проучване, проведено и в Румъния.
Според данните хората между 45 и 55 години са с най-висок планиран бюджет от средно 614 лв. Средният планиран бюджет при мъжете е 664 лв., а при жените - 405 лв. Столичани планират да отделят средно 579 лв., а в малките градове - 539 лв., отчита проучването.
По отношение на бюджета, който възнамеряват да изразходват потенциалните купувачи по време на Черния петък, проучването показва ръст в групите, планиращи да похарчат между 101 и 350 лв., като те са 40%. 37,6 на сто от анкетираните планират да изхарчат между 351 и 1000 лв., а близо 10% - над 1001 лв.
Проучването показва, че категориите "Дрехи", "Обувки", "Козметика", "Продукти за дома и декора", "Малки домакински уреди", "Спорт" и "Мобилни телефони" са водещи в предпочитанията на българите за Черния петък.
Според данните жените имат повишен интерес към модата, модните аксесоари, парфюмите, ежедневните бебешки стоки като пелени, дрехи, консумативи, малки домакински уреди, козметика. При мъжете интересът е по-висок към спортни стоки, мобилни телефони и гуми, продукти "направи сам" и лаптопи, аудио системи. Дрехите са планирана покупка за 54 процента от жените, както и 49,2 процента от жителите на столицата също планират да поръчат от тази продуктова категория.
Проучването отчита и високо ниво на разпознаваемостта сред градското население на кампанията Черен петък - 97,2 процента. То показва, че трима от всеки четирима българи, живеещи в градовете, възнамеряват да закупят поне един продукт по време на събитието - това са 75,9% на възраст между 18-55 години. Кампанията поддържа силен онлайн профил като шопинг събитие и това е планиран канал за покупки от 75% от потенциалните купувачи, показват данните.