Иван Иванов:
България губи милиарди от проблеми с товарния трафик
/ брой: 179
България губи милиарди годишно от бездействие по важни транспортни проекти и проблеми с товарния трафик, заяви зам.-председателят на ПГ "БСП за България" Иван Иванов по време на изслушване в НС за затрудненията при преминаването на границите ни и инициативата на Гърция и Турция за намиране на алтернативен транспортен коридор и заобикаляне на България. Очакваме в най-кратки срокове да се постигне облекчение на трафика“, обърна се към той към служебните ресорни министри.
„Като депутат съм присъствал как на ГКПП „Кулата“ ни се рекламираше грандиозен ремонт за милиони, който щял да облекчи трафика. И сега ни казвате, че това тепърва предстои. Направите ревизия защо тези ремонти не са дали резултат и трябва да се правят нови“, посочи Иванов. По думите му много сериозен е проблемът по границата с Румъния, където, освен че българските превозвачи губят милиони, гражданите на Русе страдат от товарния трафик. Удряйте по масата, за да построи по-бързо фериботът Русе-Гюргево и третия мост на Дунав, призова Иванов кабинета.
За последните 35 години българската държава не е направила нищо за развитието на жп превозите, а това е най-лесният начин за облекчаване на шосейните пътища, заяви депутатът от БСП Иван Петков. "В Румъния имат новоизградени трасета за товарни превози, които са свързани с техните пристанища. Гърция в последните години е инвестирала над 4 млрд. евро в този сектор, а в България той целенасочено не се развива. Преди години се коментираше проект, свързващ Солунското пристанище с Бургас, Варна и Русе чрез жп транспорт, който трябваше да бъде реализиран през 2027-2028 г., но още не е започнал. Защо не се развива тази инфраструктура“, попита Петков.
„Хаос по границите на държавата ни и той не е от вчера, но ескалира. Стоим пред портите на Шенген, а на нашите порти е ад – така го описват шофьорите" , обобщи председателят на ПГ „БСП за България“ Борислав Гуцанов. Той цитира забавянията с години по строежите в Кресненското дефиле, пътя Ботевград-Видин и връзката от Кулата до Видин като причините България да губи милиарди от товаропоток, който ни заобикаля.