16 Септември 2024понеделник17:27 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Европа в естетични трансформации

34 графични фотографии на Велизар Димитров показват най-емблематичните сгради и места на Стария континент

/ брой: 103

автор:Юри Михалков

visibility 1951

Именитият дизайнер Велизар Димитров представя до 12 юни авторската изложба "Европа - дигитални трансформации" в столичната галерия "Триъгълната кула на Сердика". Това наистина е експеримент с визуалното възприемане на едни от най-емблематичните сгради и места на Стария континент, но експериментът е извършен с художествен замах, превърнал снимките в 34 графични рисунки.
Повечето фотографии са дигитални, но има снимки и от ленти, негатив, хартия. Всички са правени от самия художник и през различно време, включително отпреди 20-ина години. Географията на експозицията е доста разнообразна - Белгия, Нидерландия, Франция, Германия, Австрия, Испания, Словакия, България и Гърция. Обработката на снимките минава през деформация на пикселовата структура, за да се превърне в самостойна графична творба, в която се преплитат сенки, полутонове, отражения, контури, обикновен щрих с молив. Полученото изображение се възприема като зърнеста структура, напомняща офорт.
По принцип черно-бялата гама ограничава и изглежда еднообразна, но естетичното око на дизайнера улавя в нея "пъстроцветието" на излъчването. Тази особеност се откроява в серията с каналите и мостовете в Брюж, Хамбург и Венеция. В тях зърнестата структура внушава онова трептене, което те кара да виждаш как водата тече не само в осветените, но и в сенчестите места. А от "Малката русалка" в Копенхаген се носи ефирността на красотата, която в следващия момент може да изчезне, разтваряайки се във въздуха.
Снимките са графични рисунки и по друга причина. Дизайнерът е изчистил фотографиите от "паразитните елементи" (коли, хора, реклами, дървета, пана, макар тук-таме да е оставил човешки контури) и е откроил обекта в най-първозданния му вид. Това най-добре личи в прочутата барселонска катедрала "Саграда фамилия", изобразена във вертикален формат. Тъкмо мощните колони на нейните основи, закрити иначе от дървета, придават онази извисеност до Бога на живописната архитектура на катедралата. Изобщо серията от вертикални графики илюстрира майсторството на художника да напипва верния ракурс на внушението.
Даровитата игра със светлините и сенките на черно-бялата гама е другата причина да възприемаме снимките като художествени пейзажи. "Дворецът Белведере", например, е нощна графика, но от дневна снимка. На тъмния фон наоколо Велизар Димитров величествено е осветил самата сграда, която се оглежда и във водното огледало пред нея. В този смисъл художествеността на експозицията се вижда и от "Женевското езеро", и от "Паметника на Христос" в Амстердам, и от Колизеума в Рим.
Накрая да припомним, че Велизар Димитров е изявен творец в графичния и пространствения дизайн, в естетизация на градската среда, а също в запазените знаци на компании и организации.



 

Три са версиите за инцидента с военния самолет L-39 ZA

автор:Дума

visibility 295

/ брой: 176

КНСБ настоява линията на бедност за догодина да е 667 лв.

автор:Дума

visibility 301

/ брой: 176

3431 ученици са отпаднали през миналата учебна година

автор:Дума

visibility 261

/ брой: 176

Едва 10% от пожарникарите у нас са жени

автор:Дума

visibility 288

/ брой: 176

Чужди инвеститори бягат от България

автор:Дума

visibility 320

/ брой: 176

България е с най-голямо неравенство на доходите в ЕС

автор:Дума

visibility 301

/ брой: 176

70% от продажбите на лизинг са на автомобили

автор:Дума

visibility 302

/ брой: 176

БНБ пуска сребърна монета за Рибния буквар

автор:Дума

visibility 299

/ брой: 176

Ескалацията срещу Русия е само отложена

автор:Дума

visibility 348

/ брой: 176

Темата за мигрантите разделя Европа

автор:Дума

visibility 311

/ брой: 176

Сърбия връща военната служба

автор:Дума

visibility 349

/ брой: 176

Накратко

автор:Дума

visibility 1066

/ брой: 176

На петнадесети - без фанфари

автор:Боян Бойчев

visibility 397

/ брой: 176

Вот за мир или война

автор:Юри Михалков

visibility 522

/ брой: 176

"БСП-Обединена левица" дава знак за промяна в лявото

автор:Юлия Кулинска

visibility 340

/ брой: 176

Гладът в Америка се увеличава

visibility 335

/ брой: 176

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ