13 Август 2024вторник18:15 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Новите коли ще са задължително с ограничител на скоростта

/ брой: 124

автор:Дума

visibility 4690

Европейците, които обичат да карат бързо и търсят нова кола, вероятно ще останат разочаровани - от 7 юли всички нови автомобили, продавани на континента, трябва да бъдат оборудвани с интелигентен софтуер за скоростта (ISA), предназначен да пречи на шофьорите да нарушават ограниченията. Повечето коли, които се продават в момента, вече разполагат с ISA, тъй като тя беше направена задължителна за всички нововъведени модели от юли 2022 г. нататък. Но автомобилите, представени преди тази дата, можеше да бъдат без технологията.
Всъщност ISA не възпрепятства напълно водачите да нарушат ограничението, а вместо това опитва внимателно да им напомни за техните правни и морални задължения да се придържат към него. ЕС остави на автопроизводителите да решат по какъв начин да стават тези напомняния като опциите включват аудиовизуални сигнали и дори допълнително съпротивление в педала на газта.
Все пак шофьорите могат да изберат да игнорират предупрежденията или да ги изключат напълно. Но това ще стане само до края на съответното пътуване. Защото те винаги ще се включат по подразбиране, когато следващия път двигателят на колата бъде стартиран.
Европейският съвет за безопасност на транспорта (ETSC) лобираше мощността на двигателя да бъде намалена, когато автомобилът достигне законовия лимит, но автомобилната индустрия се наложи това да не се приеме. Което означава, че шофьорите все още могат да използват пълна мощност на колите си, когато имат нужда от нея - например, за да се измъкнат от опасност или просто защото искат да нарушат правилника.
ISA може да използва комбинация от GPS данни и камери за разчитане на пътните знаци, за да определи с каква скорост трябва да се движи автомбилът. Но невинаги се ориентира правилно: понякога може да улови знак от страничен път и грешно да приеме, че долната граница на скоростта се отнася до трасето, на което е колата.

Жените са с по-ниски обезщетения за безработица

автор:Аида Паникян

visibility 458

/ брой: 153

Всяка трета медицинска сестра е в пенсионна възраст

автор:Дума

visibility 492

/ брой: 153

Мощен взрив стресна Бургас

автор:Дума

visibility 556

/ брой: 153

158 са новите случаи на заразените с ХИВ

автор:Дума

visibility 467

/ брой: 153

2300 лева средна работна заплата у нас

автор:Дума

visibility 491

/ брой: 153

Готвят лицензиране на гориво от "Уестингхаус" за VІ блок

автор:Дума

visibility 450

/ брой: 153

"Активни потребители":

автор:Дума

visibility 645

/ брой: 153

Нов пожар в РСМ до нашата граница

автор:Дума

visibility 491

/ брой: 153

ЕС критикува Скопие за диалога със София

автор:Дума

visibility 477

/ брой: 153

Новият лидер на "Хамас" иска преговори с Израел

автор:Дума

visibility 457

/ брой: 153

Накратко

автор:Дума

visibility 1037

/ брой: 153

От панталона до заплатата

автор:Аида Паникян

visibility 573

/ брой: 153

Примитивна пропаганда

visibility 661

/ брой: 153

Деформирани представи

visibility 622

/ брой: 153

Благодарим ви, че ни отсрамихте!

автор:Нешка Робева

visibility 453

/ брой: 153

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ