Сцена
Премиери за малки и големи в Театър "Възраждане"
Философско размишление по Чехов и класическата детска приказка за трите прасенца влизат в репертоара на трупата
/ брой: 230
Две са събитията, с които екипът на Театър "Възраждане" ще зарадва вярната си публика - приказка за малките и бутиково, философско размишление за големи, научи ДУМА от Ваня Ангарева.
Премиерата на "Трите прасенца" - за най-младите зрители, е на 7 декември от 11 и 12.30 ч., следващите представления са на 28 декември в същите часове. Драматизацията, режисурата и сценографията са на Христо Ботев Станчев. Помощник-режисьор е Теменужка Драганова, музика Развигор Попов, хореография Елизабет Якимова. Участват Ивет Радулова, Виттория Николова, Донка Аврамова-Бочева, Боян Младенов, Жана Рашева, Костадинка Аратлъкова, Саня Борисова, Христо Ботев Станчев.
Историята е английска народна приказка, но се е появила като басня. Тя използва литературното правило за три, изразено в случая като "контрастираща тройка", тъй като тухлената къща на третото прасенце се оказва единствената, която е адекватна, за да устои на вълка. В световната литература, кино- и театрална драматургия съществуват много и различни вариации на приказката, която българските малчугани ще видят в една съвсем нова постановка.
Стилиян Петров е режисьорът, от когото се очаква да поднесе спектакъл-празник за сетивата и духа с премиерата на 30 ноември от 19 ч. на "За едно явление от електричеството" по повести и разкази на А. П. Чехов. Преводът е на Людмил Димитров, режисура и сценична адаптация Стилиян Петров, сценограф Венелин Шурелов, композитор Мишо Шишков-син, авторка на хореографията е Теодора Попова, костюми Елица Георгиева. Участват Мариана Жикич, Донка Аврамова-Бочева, Йордан Ръсин, Свежен Младенов, Георги Златарев, Анатоли Лазаров.
Проф. Людмил Димитров, който е консултант на проекта, представя постановката така: "Градина, сватба, самоубийство, монах, интелектуалец, който халюцинира, бивша актриса, друга жена: топоси и персонажи от несъществуваща, но автентична пиеса на Чехов.
Пиеса явление: прогнозира ситуации и мотиви, обещаващи да се родят по-късно. Тук, все още неготови, в зародиш, те привличат, препращат въображението към неуюта на себепознанието, провокират, вълнуват.
Пиеса проникновение (едновременност на проникване-и-прозрение) за живота като едноактна драма, позволяваща да почувстваме случващото се с нас в неговата предзададеност. И в неговия колапс: страстта, която не поражда взаимност, близостта, неводеща до любов. Самотата като преимущество и бреме. Ужасът от обетованото Другаде.
Битието, задвижено от светлината, насочваща вътрешното ни зрение към тъмното в нас, оголваща, предпазваща, предупреждаваща.
Електричеството на мисълта като енергиен резерв, импулс и инстинкт за животоспасяващо презареждане-прераждане.
Спектакъл, в който името на Антон (Чехов) е изкушение."
Заглавието е в афиша на театъра и на 7, 14 и 27 декември.