14 Август 2024сряда18:35 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Гвоздейков се размечта:

До лятото БДЖ ще се конкурира с автомобилния транспорт

/ брой: 25

автор:Дума

visibility 2270

До началото на летния сезон пътуването с влак ще бъде конкурентно на това с автомобил или автобус. Такава прогноза направи транспортният министър Георги Гвоздейков пред БТВ, в което заяви, че ведомството и БДЖ правят всичко възможно, за да оптимизират времето за пътуване.
Тази цел, по думите на Гвоздейков, минава през това влаковете да спират на по-малко гари, но и да се увеличи скоростта, където е възможно. Министърът направи смелата прогноза, говорейки за вагоните втора употреба, които БДЖ ще закупи от немския Deutsche bahn. Те могат да развиват до 200 км/ч, но Гвоздейков призна, че нашата инфраструктура не позволява такива скорости.
"В България няма как да я развием, но ние правим всичко възможно да оптимизираме времето на пътуваме. За летния сезон ще предоставим конкурентен продукт на автомобилния транспорт", каза министърът.
Гвоздейков отново отказа да разкрие цената, на която ще бъдат купени вагоните, като се позова на юридически причини, свързани с това, че офертата на германския жп оператор Deutsche Bahn е направена специално за БДЖ. Той подчерта обаче, че сделката е "изключително изгодна" и ще стане ясна цената, когато договорите бъдат подписани.
"Цената е преференциална за България. Това е специално направена оферта за нас. След като бъдат подписани договорите и приключи процедурата, тогава цялото общество ще разбере цената", обеща той.
На въпрос дали можеше да се закупят нови вагони, Гвоздейков заяви, че за производството им трябва да се чака между 3 и 4 години, "но ние не може да си позволим това време и търсихме най-добрия вариант за по-качествен комфорт за пътуване".
По думите му дори и втора ръка, вагоните са поддържани добре, като последната им модернизация е правена през 2014 г. Разполагат с място за велосипеди, модерни тоалетни, контакти за зареждане на телефони и лаптопи.
"Това ниво по някакъв начин ще оправдае очакванията на хората и ще бъдат доволни и щастливи, когато се качат на тези вагони", смята той.

Хората на Кьовеши влязоха в "Булгартрансгаз"

автор:Дума

visibility 342

/ брой: 154

Нивите поскъпнаха повече от два пъти за 7 години

автор:Дума

visibility 383

/ брой: 154

Митниците монтират суперскенери по границата

автор:Дума

visibility 362

/ брой: 154

Българският износ изостава с 6% на полугодието

автор:Дума

visibility 341

/ брой: 154

Банди вилнеят в Дания и Швеция

автор:Дума

visibility 424

/ брой: 154

Потушени са повечето пожари в РС Македония

автор:Дума

visibility 388

/ брой: 154

Нов руски командващ за Курска област

автор:Дума

visibility 405

/ брой: 154

Накратко

автор:Дума

visibility 1212

/ брой: 154

Лявото обединение и неговите душмани

автор:Александър Симов

visibility 506

/ брой: 154

Вакханален танц

автор:

visibility 682

/ брой: 154

Бойното кръщение на военноморския ни флот

автор:Дума

visibility 384

/ брой: 154

Що е ляво и има ли то почва у нас?

visibility 440

/ брой: 154

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ