14 Август 2024сряда13:09 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

ЕК е отказала на България да намали тол таксите

/ брой: 13

автор:Дума

visibility 536

Европейската комисия е отрязала искането на България да намали с до 50 % размера на тол таксите. През лятото на миналата година правителството успя да приспи недоволството на българските транспортни компании с обещание да им осигури специални облекчения за тол таксите, които бяха увеличени от 1 юли след няколко отлагания. Фирмите се отказаха от протестите в очакване обещанието да бъде изпълнено, след като бъде съгласувано с Европейската комисия.
На заседание заседание на парламентарната регионална комисия министър Андрей Цеков призна, че Брюксел не е одобрил намеренията на София, и съобщи, че сега МРРБ търси друг вариант да намали тол таксите за българските транспортни фирми.
Проектът, който бе подготвен от ресорното министерство, предвиждаше българските камиони и автобуси да ползват 30% отстъпка от дължимата такса, ако са навъртели по платените републикански пътища от 4000 до 5999 км, а като са изминали над 6000 км, облекчението да е още по-голямо - 50%.
Според експерти подобни преференции напълно противоречат на изначалния смисъл на тол таксуването за тежкия график, амортизиращ най-много пътната настилка - караш повече, плащаш повече. Бившият министър на регионалното развитие Гроздан Караджов предупреди за това още при появата на предложението за намаляване на тол таксите. Именно Караджов, който сега е депутат, по време на заседанието на ресорната парламентарна комисия поиска информация докъде е стигнало съгласуването с Брюксел.
"Аз лично съм имал резерви към този подход, тъй като противоречи на принципи на директива. Изпратихме го за съгласуване с ЕК. Получихме категорично становище, че ще противоречи на директива", обясни министър Андрей Цеков.
Министърът съобщи, че в момента се прави анализ за щетите и загубите, които българските превозвачи са понесли заради пандемия и търпят заради войната в Украйна. Целта е София да убеди еврокомисията, че браншът заслужава да получи държавна помощ.

Хората на Кьовеши влязоха в "Булгартрансгаз"

автор:Дума

visibility 187

/ брой: 154

Нивите поскъпнаха повече от два пъти за 7 години

автор:Дума

visibility 212

/ брой: 154

Митниците монтират суперскенери по границата

автор:Дума

visibility 215

/ брой: 154

Българският износ изостава с 6% на полугодието

автор:Дума

visibility 198

/ брой: 154

Банди вилнеят в Дания и Швеция

автор:Дума

visibility 224

/ брой: 154

Потушени са повечето пожари в РС Македония

автор:Дума

visibility 219

/ брой: 154

Нов руски командващ за Курска област

автор:Дума

visibility 181

/ брой: 154

Накратко

автор:Дума

visibility 333

/ брой: 154

Лявото обединение и неговите душмани

автор:Александър Симов

visibility 252

/ брой: 154

Вакханален танц

автор:

visibility 233

/ брой: 154

Бойното кръщение на военноморския ни флот

автор:Дума

visibility 221

/ брой: 154

Що е ляво и има ли то почва у нас?

visibility 226

/ брой: 154

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ