18 Октомври 2024петък12:22 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Япония с революционна подводница

Страната на изгряващото слънце спусна на вода субмарина с литиево-йонни батерии

/ брой: 197

автор:Дума

visibility 509

На 4 октомври, в корабостроителницата на концерна "Мицубиши" в град Кобе, бе спусната на вода първата с света подводница с литиево-йонни акумулаторни батерии, съобщи руският сайт за военна информация bmpd. Използването на тези батерии ще позволи на японския флот да се откаже от традиционните оловно-киселинни акумулатори, използвани при неатомните подводници, а също и от новаторските въздухонезависими (анаеробни) двигатели, коментира bmpd.
Литиево-йонните двигатели осигуряват на подводницата по-голяма продължителност на плаването под вода, съпоставима с тази, която осигуряват анаеробните двигатели, но за сметка на по-големия си капацитет могат да дадат на подводницата по-продължителен подводен ход при висока скорост. Освен това литиево-йонните батерии могат да се презареждат от дизелов агрегат (двигател) подобно на класическите оловно-цинкови акумулатори, но за по-малко време с използването на специално шнорхелово устройство, докато се намират под вода. Друго тяхно предимство било, че не се нуждаят от техническо обслужване и са по-леки от досегашните акумулатори.
Негативните страни при използването на тези батерии е нуждата от по-мощни дизелови двигатели, по-големи шнорхелови устройства, които да осигурят повече въздух на двигателите и преустройство на електрическата мрежа на подводницата. Освен това литиево йонните батерии струват значително по-скъпо. Например въпросната подводница "Орю" струва със 112 млн. долара повече отколкото посестримите й от същия клас "Сорю", като цялата разлика се дължи на стойността на йонно-литиевите батерии.
Спуснатата на вода подводница "Орю" е 11-та поред в серията от клас "Сорю". Тя е 84-метрова с водоизместване от 2950 т и може да развива скорост от 20 възела. "Орю" трябва да попълни редовете на японския военноморски флот през 2020 г.

Тестът за БГ-Алерт отново се провали

автор:Дума

visibility 32

/ брой: 199

Ректорите поискаха по-голяма финансова независимост за ВУЗ

автор:Дума

visibility 57

/ брой: 199

Милен Митев с втори мандат в БНР

автор:Дума

visibility 59

/ брой: 199

Чуждите инвестиции се сринаха със 77% за година

автор:Дума

visibility 59

/ брой: 199

Завършването на първия лот от "Хемус" се отлага

автор:Дума

visibility 68

/ брой: 199

61% от питейната вода у нас се губи

автор:Дума

visibility 1158

/ брой: 198

Планът на Зеленски удари на камък в НАТО

автор:Дума

visibility 60

/ брой: 199

Атина против двустранните мигрантски споразумения

автор:Дума

visibility 47

/ брой: 199

София и Скопие ще строят Коридор №8

автор:Дума

visibility 59

/ брой: 199

Аржентина и България заедно на Антарктида

автор:Таня Глухчева

visibility 69

/ брой: 199

Безсрамие!

автор:Мая Йовановска

visibility 43

/ брой: 199

Мутра „спасител“

автор:Юри Михалков

visibility 50

/ брой: 199

100 решения за България

автор:Дума

visibility 61

/ брой: 199

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ