14 Август 2024сряда23:01 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Искат от Румен Радев да се намеси за летище София

Това е абдикиране на държавата от управление, признание за немощ и липса на капацитет, категорична е неправителствена организация

/ брой: 215

автор:Дума

visibility 2143

Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт е изпратила писмо до президента Румен Радев с искане за свикване на КСНС заради концесията на летище София и открити нередности в процедурата. "Процедурата е неясна и непрозрачна. Доказателство за това е, че тя стартира, без да са приети всички наредби, свързани с новия закон за концесиите. Тя беше приета на 24 август т.г., почти месец и половина след обявяване на процедура на 5 юли. Заложените в процедурата цели и условия са дадени общо, явно с цел да могат да се тълкуват свободно и то винаги в ущърб на държавата", пишат от НПО-то.

"Приходите от концесията са разделени в два дяла. Това са първоначално възнаграждение от 550 млн. лв. Заедно с това, ежегодно концесионерът ще трябва да заплаща още 15 млн. лв., или общо за 35 години това прави 525 млн. лв.  Общата сума на таксите от първоначалното и годишно възнаграждение възлиза на 1,075 млрд. лв.", пресмятат от гражданската инициатива. Те дават за сравнение концесията на летището в Белград. То е с по-малък трафик от софийското и има 5 343 420 пътници за 2017 г. срещу 6 490 096 за столичната аерогара. Концесията е за 25 години, а общата концесионна такса е равностойна на 979 млн. лв. Разделено на 25 години обаче, това означава по 39 млн. лв. на година, докато при софийското се получава годишна такса от 29 млн. лв.

"В проектодоговора е записано, че концесионерът сам ще определя летищните такси. Той сам ще прави и проучване дали да строи втора писта, ще оценява състоянието на съоръженията и дали и кога ще ги ремонтира. Този "самоконтрол" може да се определи като подобен на  строителя на пътя при Своге, където загинаха 18 души. Още по-голям порок в процедурата е, че концесионерът трябва сам да си изготви и първоначален генерален план", възмущават се гражданите. Според тях това е абдикиране на държавата от управление, признание за немощ и липса на капацитет. Те припомнят, че концесионерът няма да прави процедури по Закона за обществените поръчки, а сам ще избира най-удобните изпълнители, пише в писмото до президента.

Държавата пък ще дължи компенсации на концесионера, ако реши да строи или даде на друг концесионер да строи второ летище на София през времето на концесията, твърдят от гражданската инициатива. Според НПО-то въпреки, че в момента София има потенциал за втора аерогара, тя няма да може да реализира подобно намерение. Като държавник би трябвало да си давате сметка, че тази клауза би имала дългосрочно негативно въздействие върху развитието на страната, обръщат се към президента от инициативата.

Оттам предлагат да бъдат отдадени на концесия за изграждане на ново летище аеропортите край Божурище или Доброславци. Там концесионерът ще може да разгърне своята дейност от кота нула, да построи инфраструктурата и да експлоатира съоръженията. Втората възможност е за привличане на стратегически инвеститор, който срещу инвестиции да получи определен брой акции от летище София, но държавата да остане с контролния пакет от 51% без възможност той да бъде продаван.

 

Хората на Кьовеши влязоха в "Булгартрансгаз"

автор:Дума

visibility 437

/ брой: 154

Нивите поскъпнаха повече от два пъти за 7 години

автор:Дума

visibility 480

/ брой: 154

Митниците монтират суперскенери по границата

автор:Дума

visibility 456

/ брой: 154

Българският износ изостава с 6% на полугодието

автор:Дума

visibility 428

/ брой: 154

Банди вилнеят в Дания и Швеция

автор:Дума

visibility 573

/ брой: 154

Потушени са повечето пожари в РС Македония

автор:Дума

visibility 492

/ брой: 154

Нов руски командващ за Курска област

автор:Дума

visibility 543

/ брой: 154

Накратко

автор:Дума

visibility 1822

/ брой: 154

Лявото обединение и неговите душмани

автор:Александър Симов

visibility 645

/ брой: 154

Вакханален танц

автор:

visibility 1044

/ брой: 154

Бойното кръщение на военноморския ни флот

автор:Дума

visibility 488

/ брой: 154

Що е ляво и има ли то почва у нас?

visibility 587

/ брой: 154

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ