31 Октомври 2024четвъртък16:33 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Тол каша

/ брой: 18

автор:Мая Йовановска

visibility 1403

Мая Йовановска


По повод информацията, че в края на месеца щели да тръгнат преговори с транспортните фирми за увеличаване на тол таксите и разширяване на обхвата на тол системата, от бранша вече започнаха да се чуват апокалиптични вопли за фалити. Вярно е, че кризата удари сериозно транспортния бизнес, но не трябва да забравяме, че прословутата тол система за платено преминаване по пътищата на тежките камиони, която бе създадена и тръгна по времето на бащицата Борисов, бе адски несправедливо скалъпена, макар обещанията да бяха светли. 

Нейното съществуване бе оправдано от Борисов с това, че е крайно време тези, дето най-много рушат пътищата (тежкотоварният трафик), да започнат да плащат справедливо. Не трябва да забравяме и репликата му отпреди близо три години, когато се прозина от джипката: "Тол системата я вкарвайте! Да се почва! Тия тирове, където вървят, да плащат... Тол-ът е печатница за пари - изкарвайте си пари". 

Последваха преговори с превозвачите, недоволство и заплахи за протести от тяхна страна и, видите ли, сериозно бе намален първоначално обявеният обхват на пътищата, за които тежките камиони да плащат. Така в тол-а попаднаха единствено магистралите и първокласните пътища - малко над 3000 км от общо над 20 000 км републиканска пътна мрежа. 

Под натиск бяха намалени и тарифите за преминаване. Тогава обаче на транспортните фирми никак не им беше зле, но сега реват на умряло.

Не е тайна, че резултатът от "мъдрото" гербаджийското управление, включително и в транспорта, е за сметка на всички нас, гражданите. Ние чрез винетките плащаме, за да можем да пътуваме по пътищата, а тежките камиони, освен онези платени 3000 км, се движат и си рушат пътната мрежа безплатно. Пък митичните приходи от 1 млрд. лв. (по Борисов) не се случиха и държавата събира много повече пари от винетките за личните автомобили. Политически, лобистки, миниджърски, че и технически грешки ни доведоха до тук. Борисов забърка тази тол каша, сега всички му я сърбаме.

Поправки в обхвата на платените пътища и вдигане на тол таксите поиска още служебният министър Виолета Комитова, така че превозвачите бяха наясно, че предстои почти безплатният обяд да свърши. Например автобус от София за Бургас плаща тол такса от 1 ст. на километър или общо 3,60 лв. Очаква се промяната да се случи през второто тримесечие. И от април тежкотоварният трафик да плаща за преминаване по второкласната пътна мрежа, а през следващите години в обхвата да влязат и третокласните пътища. Още в бюджета за тази година се залага сериозен ръст на приходите от тол такси с близо 300 млн. лв.

Превозвачите могат да се организират, когато нещо не е в техен интерес, така че отсега е ясно, че ще има сериозно тръшкане, не са изключени и заплахи за протести. Дано ние с леките коли не продължим да издържаме финансово пътищата.

7200 лекари в Словакия подадоха оставки

автор:Дума

visibility 440

/ брой: 208

Шефът на ВАС се гласи да остане на поста си

автор:Дума

visibility 566

/ брой: 208

Едва 8,7% от учениците могат да различат факт от мнение

автор:Дума

visibility 572

/ брой: 208

Бизнес климатът у нас се влошава

автор:Дума

visibility 580

/ брой: 208

Газът поскъпва с 8% в началото на зимата

автор:Дума

visibility 472

/ брой: 208

Wizz Air спря полетите от София до Женева и Лисабон

автор:Дума

visibility 540

/ брой: 208

Високо темпо на руското настъпление

автор:Дума

visibility 556

/ брой: 208

Скопие с ново условие за конституцията

автор:Дума

visibility 634

/ брой: 208

Опозицията в Албания блокира страната

автор:Дума

visibility 505

/ брой: 208

Ценоразпис за власт

автор:Таня Джаджева

visibility 514

/ брой: 208

Махалото вляво и дясно

автор:Александър Симов

visibility 593

/ брой: 208

Ако зависеше от българите, Тръмп би спечелил вота в САЩ

автор:Дума

visibility 543

/ брой: 208

Не е фокус, а нови политики

visibility 557

/ брой: 208

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ