08 Ноември 2024петък07:21 ч.

ВРЕМЕТО:

В петък времето ще се задържи предимно слънчево. В по-голямата част от страната ще е почти тихо, в източните райони със слаб вятър от североизток. Сутрин на места в низините и котловините видимостта ще е намалена. Минималните температури ще бъдат между минус 3° и 2°, а максималните между 11° и 16°. В петък времето ще се задържи предимно слънчево. В по-голямата част от страната ще е почти тихо, в източните райони със слаб вятър от североизток. Сутрин на места в низините и котловините видимостта ще е намалена. Минималните температури ще бъдат между минус 3° и 2°, а максималните между 11° и 16°.

Превантивно

/ брой: 187

автор:Искра Милева

visibility 2754

Само за ден в страната са станали 21 тежки катастрофи. От началото на годината пътните произшествия са 3752. Загиналите са 467, а ранените - 4729.
    Тези числа са поредната скучна статистика, може би. Статистика, докато не се случи на някого от нас. Защото, когато шефът на КАТ излезе, за да призовава за по-внимателно шофиране, сигурно не е шега работа. Въпреки че повечето да не му обръщат внимание. А може би шофьорите биха се съсредоточили повече, когато самият директор на катаджиите им казва, че дори вече не му пука за наказанията. А говори единствено с надеждата за повече внимание и по-малко загинали. Защото само за половин месец - от началото на август, жертвите на войната на пътя са над 140. Само за този уикенд загиналите при сблъсък на ламарини са над 6. Мъж пък падна в яма, след като ударил 200 грама ракия. Друг заспал на волана и излетял от пътя.
И защо? Защо след като наистина вече по магистрали и второкласни пътища има камери почти на всяка крачка? Явно проблемът няма да се реши с глоби, а видеонаблюдението не стряска шофьорите. Защото всички сме свидетели как само на метри след знаците "радар" колите отново поемат с космическа скорост. Друг е въпросът и за "възпитанието" на пътя. Защото, докато всеки мисли, че е единствен, а през прозорците се разменят "поздравлнеия", това рано или късно води до по-тежки последствия. Не на последно място стои и въпросът с (раз)даването на шофьорски книжки. Защото и в тази сфера уж създадоха доста строги правила. Чудно обаче как на почти на всяко кръстовище, дори и само в столицата, трябва да си нащрек. Защото не са малко случаите на седнали зад волана, които дори не знаят кой е прав и кой крив в дадена ситуация. А нали уж са карали по 31 часа и са взели там някакви си листовки. Явно мерките на КАТ да връчват книжки пред силно смачкани коли също не стряскат бъдещите шофьори.
Въпросите явно са много. А може би е само един - въпрос на гледна точка. И може би, ако всеки един, тръгнал през отпускарския август, си го зададе, ще спаси живота на нечий брат или дете. Защото има една приказка "бързай бавно". Морето си е на мястото, но морето на шофирането не е до колене. И това се вижда ясно от черната статискита само за половин летен месец!

           

 

 

"ЛУКойл" продава "Нефтохим" на катарско-британски консорциум

автор:Дума

visibility 808

/ брой: 213

Продажбите на злато у нас са се увеличили с 64%

автор:Дума

visibility 813

/ брой: 213

Над 320 млн. лв. дължи държавата на граждани и фирми

автор:Дума

visibility 711

/ брой: 213

Общини получиха 107 млн. лв. за улично осветление

автор:Дума

visibility 784

/ брой: 213

Доналд Тръмп се завръща в Белия дом

автор:Дума

visibility 850

/ брой: 213

Доналд Тръмп спечели президентските избори

автор:Дума

visibility 838

/ брой: 213

Поздравленията заваляха, Путин се въздържа

автор:Дума

visibility 812

/ брой: 213

Републиканците завладяха Сената

автор:Дума

visibility 731

/ брой: 213

Президент на мира?

автор:Юри Михалков

visibility 789

/ брой: 213

Академик по избори

автор:Александър Симов

visibility 795

/ брой: 213

Хем боли, хем сърби

автор:Мая Йовановска

visibility 729

/ брой: 213

БСП е микросвят, отражение на прехода

visibility 714

/ брой: 213

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ