08 Ноември 2024петък19:25 ч.

ВРЕМЕТО:

Времето ще се задържи предимно слънчево. В по-голямата част от страната ще е почти тихо, в източните райони със слаб вятър от североизток. Сутрин на места в низините и котловините видимостта ще е намалена. Минималните температури ще бъдат между минус 3° и 2°, а максималните между 11° и 16°. Времето ще се задържи предимно слънчево. В по-голямата част от страната ще е почти тихо, в източните райони със слаб вятър от североизток. Сутрин на места в низините и котловините видимостта ще е намалена. Минималните температури ще бъдат между минус 3° и 2°, а максималните между 11° и 16°.

СНИМКА: БНР

Безпристрастният технически преглед спасява животи

автор:Дума

visibility 5693

30 дни да имат собствениците на автомобили, върнати при годишния технически преглед заради проблеми с газовете от ауспуха, за да отстранят повредата. Такава промяна в наредбата за прегледите се планира от транспортното министерство във връзка с увеличилия се брой коли, които не могат да покрият изискванията. До проблема се стигна, след като от 22 юли насам уредите за измерване на отработените газове в пунктовете за преглед бяха свързани директно с компютъра на ДАИ и така беше елиминиран човешкия фактор при прегледите. Даниела Добрева беше на място в пловдивски автосервиз, където извършват и годишни технически прегледи.


Петър Щерев e бивш автомобилен състезател и е собственик на пловдивски автосервиз, в който има и пункт за годишни технически прегледи. Самият той извършва прегледите на автомобилите. Според него проблемите започнали още, след като данните от техническите прегледи започнали да постъпват директно във фирмата, която обслужва Държавната агенция „Автомобилна администрация“ в София. По думите му всичко става автоматично, по електронен път. 

"Въпросът е, че човешкият фактор се премахна, защото едно се виждаше, друго се пишеше, трето се изпращаше. В момента ние сме едни оператори, които гледаме максимално да сме точни, да работим по правилата и законите, защото по този начин си гарантираме нашето спокойствие и това на децата и внуците ни. Всички ние сме на пътя, а необходимостта за безопасността и здравето на всички останали е наша отговорност, макар че много от колегите ни, като че ли не го разбират, защото не им отърва", коментира специалистът. 

По думите му върнатите автомобили заради техническа неизправност в техния пункт са малко. Причината е, че в сервиза са въвели своя система да не се стига дотам.

"Виждаме предварително какво е състоянието на автомобила - дали ще премине прегледа, или не. И преди да се пуснат официалните документи, се прави тест, ако е отрицателен, клиентът се връща, за да може да отстрани проблемите и тогава идва на преглед", обясни Петър Щерев. 

На практика се оказва, че колите, чийто катализатор е неизправен, не могат да минат техническия преглед. Но автомобилите на бензин с този проблем у нас са много. Според собственика на сервиза при японските автомобили няма проблем, но при европейските се ползват по-евтини варианти, за да са по-конкурентоспособни и не издържат толкова дълго, колкото японските. 

Собственикът на сервиза обяснява, че има много шофьори, които недоволстват, когато ги връщат заради неизправности при техническия преглед. По думите му освен проблемите с вредните емисии, най-често има проблеми с осветлението, защото хората не могат да забележат дали някой фар не свети, но това лесно се отстранява. Често има и проблеми по спирачната система - изхабени накладки и дискове.

 "Ако той не приема препоръките ни и не оправя проблемите, той е опасен за околните. Ако при лекаря може да не изпълниш препоръките, губиш само ти. Но на пътя, губят и другите хора, участници в движениет. Тежките катастрофи илюстрират това", коментира специалистът. 

Според него често клиентите стават агресивни, когато бъдат върнати по време на техническия преглед и се налага да бъде викана полиция. 

Специалистът припомня, че и в Пловдив е имало сервизи, при които може по-лесно да се премине прегледът, та дори и само с документите на колата. 

"При мен не се е случвало, но се опитват. Живеем в страна, в която всички си мислят, че може с някой лев нещата да бъдат регулирани, но отговорността е голяма, семейството ми е на пътя, аз също, а и съм съдебен експерт, виждам за колко глупости могат да бъдат спрени и да бъдат спасени човешки животи, защото ако не ти се плащат пари за спирачки, не можеш да спреш и...ясно", добави Петър Щерев. 

Петър Щерев смята, че новата система, която елиминира човешкия фактор, е по-добра, тъй като това спасява човешки животи. Той препоръча на шофьорите да си поддържат автомобилите, за да минават по-лесно на годишния технически преглед. 

БНР

Служители в АЯР на протест за по-високи заплати

автор:Дума

visibility 582

/ брой: 214

"Лукойл": Не продаваме рафинерията в Бургас

автор:Дума

visibility 557

/ брой: 214

25 нови влака от "Шкода" пристигат до 2026 г.

автор:Дума

visibility 472

/ брой: 214

Брюксел разследва "Виза" и "Мастъркард" за таксите

автор:Дума

visibility 518

/ брой: 214

Управляващата коалиция в Германия се разпадна

автор:Дума

visibility 544

/ брой: 214

Харис обеща помощ на Тръмп до инаугурацията

автор:Дума

visibility 563

/ брой: 214

В САЩ разработват план за мир в Украйна

автор:Дума

visibility 521

/ брой: 214

Накратко

автор:Дума

visibility 489

/ брой: 214

Пътят на разбитите надежди

автор:Александър Симов

visibility 499

/ брой: 214

Непредсказуемият Тръмп

visibility 500

/ брой: 214

БСП е микросвят, отражение на прехода

visibility 507

/ брой: 214

Агнето сито и вълкът цял

автор:Гарабед Минасян

visibility 542

/ брой: 214

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ