14 Август 2024сряда23:17 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Пак търг за доставка на 35 електрически влака

/ брой: 18

автор:Дума

visibility 428

След като през последните седмици транспортният министър Георги Гвоздейков обещаваше, че съвсем скоро ще бъде стартирана отново поръчка за доставката на 35 електрически влака, най-после тя вече е факт. Документацията е подадена в Регистъра за обществени поръчки на 22 януари, но процедурата е публикувана на 26 януари.
Изчистени са някои от спорните изисквания в техническите спецификации, които експерти посочваха като препъни камък, като например отстоянието между седалките. Най-съществената промяна обаче е свързана със срока на доставка, като той е значително намален.
В петъчния парламентарен контрол Гвоздейков посочи, че новите изисквания ще дадат възможност на повече производители да участват. Той каза, че се надява до края на март или началото на април всички процедури да са приключили и договорите с избраните изпълнители да бъдат подписани.
Стойността на стартиралия наново търг е малко над 1,1 млрд. лв. без ДДС, като това е втората най-скъпа поръчка от общо четири за доставка на нов подвижен състав. Оферти се подават до 21 февруари. Само процедурата за 20-те едноетажни влака тип "push - pull" е малко над 1,2 млрд. лв. без ДДС.
Новият подвижен състав се финансира със средства по Плана за възстановяване и устойчивост, което означава, че последната бройка от новите влакове трябва да пристигне в България до края на август 2026 г. Повечето от процедурите, стартирани от министерството, обаче на практика се провалиха. Преди седмица бе прекратен търгът за двуетажните влакове. Поръчката за едноетажните пък продължава с пряко договаряне. Единствено бе избран изпълнител по процедурата за локомотивите, но не за всичките 18, а само за 9 от тях.

Хората на Кьовеши влязоха в "Булгартрансгаз"

автор:Дума

visibility 437

/ брой: 154

Нивите поскъпнаха повече от два пъти за 7 години

автор:Дума

visibility 480

/ брой: 154

Митниците монтират суперскенери по границата

автор:Дума

visibility 456

/ брой: 154

Българският износ изостава с 6% на полугодието

автор:Дума

visibility 428

/ брой: 154

Банди вилнеят в Дания и Швеция

автор:Дума

visibility 573

/ брой: 154

Потушени са повечето пожари в РС Македония

автор:Дума

visibility 492

/ брой: 154

Нов руски командващ за Курска област

автор:Дума

visibility 543

/ брой: 154

Накратко

автор:Дума

visibility 1822

/ брой: 154

Лявото обединение и неговите душмани

автор:Александър Симов

visibility 645

/ брой: 154

Вакханален танц

автор:

visibility 1044

/ брой: 154

Бойното кръщение на военноморския ни флот

автор:Дума

visibility 488

/ брой: 154

Що е ляво и има ли то почва у нас?

visibility 587

/ брой: 154

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ